- Zaplanowane roboty pozwolą na przywrócenie prędkości eksploatacyjnej pociągów, jaka obowiązuje na całej trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia - uzasadnia prace PKP. - Bez przeprowadzenia zaplanowanych robót konieczne byłoby jej dalsze obniżanie, co spowodowałoby znaczne obniżenie przepustowości podmiejskiej linii średnicowej przebiegającej przez Warszawę.
Czytaj też: Autobus Chausson, legenda stołecznej komunikacji, wraca do Warszawy! [ZDJĘCIA]
Remont mostu średnicowego, który prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to przede wszystkim wymiana szyn o łącznej długości ponad 3700 metrów oraz wymiana 2888 mostownic wraz z naprawą elementów mocujących je do konstrukcji mostu. Wymieniane są również szyny w strefach dojazdowych za i przed mostem. Wykonawca zakończył roboty na torze biegnącym z przystanku Warszawa Powiśle do przystanku Warszawa Stadion. Przez cały sierpień prace na trzy zmiany będą prowadzone na drugim torze.
Kolejny remont mostu średnicowego w 2014
Remont mostu średnicowego w części podmiejskiej rozpoczął się 29 czerwca i zakończy się 1 września 2013 roku. Po ich zakończeniu będzie możliwe podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów podmiejskich do 60 km/h. Jak deklaruje PKP PLK, w ramach umowy o wartości ponad 9,3 mln zł na części dalekobieżnej mostu średnicowego, w pierwszej połowie 2014 roku, zostaną przeprowadzone prace o podobnym zakresie.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?