Prace zaczęły się na peronietrzecim. Kolejarze rozbierają starą konstrukcję, a przy torach staną nowe ścianki. Nawierzchnia peronu będzie wyłożona betonową kostką, która jest tańszym rozwiązaniem niż asfalt. Na remont przeznaczono blisko 20 mln zł. Jednak trzy z siedmiu peronów nie doczekają się żadnej naprawy.
Kolejarze wymienią przede wszystkim sypiący się ze ścian tynk oraz nawierzchnię peronów. Na poprawę warunków dla niepełnosprawnych i wózków mieszkańcy będą musieli jeszcze poczekać.
- Do końca roku planujemy przeprowadzić remont jeszcze dwóch peronów. Od 25 lipca trwają prace związane z rozbiórką. Do 28 kwietnia przyszłego roku zakończymy wszystkie prace. Przed Euro 2012 chcemy poprawić ogólną estetykę wiat i przejść podziemnych- dodaje Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pierwotny projekt zakładał, że perony, przejścia i tory miały być gruntowanie zmodernizowane. Planowano tu m.in. windy, schody ruchome i efektowne zadaszenie. Oszacowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe koszt przebudowy okazał się jednak zbyt wysoki i Ministerstwo Infrastruktury nie wyraziło zgody na realizację zamówienia. Remont miał kosztować 500 mln złotych.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?