O tym, że w Warszawie powstaje wiele nowych powierzchni biurowych czy osiedli mieszkaniowych nie trzeba przypominać. Wystarczy przejść się ulicami stolicami, żeby zobaczyć nowo powstające budynki. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że napływ nowych pracowników i mieszkańców wiąże się ze zwiększeniem ruchu, co powoduje konieczność dostosowania okolicznej infrastruktury drogowej do nowej sytuacji.
- Standardem w Warszawie jest, że miasto podpisuje z inwestorami prywatnymi umowy, w ramach których zobowiązują się oni do przeprowadzenia niezbędnych zmian na swój koszt. Taki obowiązek wynika wprost z ustawy o drogach publicznych. Dzięki temu w zeszłym roku przebudowane zostało skrzyżowanie al. Krakowskiej i ul. Instalatorów, a obecnie trwają prace na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej i Rodziewiczówny – czytamy w komunikacie Zarządu Dróg Miejskich.
Przebudowa ulicy Powązkowskiej
Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że we wtorek (5 maja) podpisał umowę na przebudowę układu drogowego ulicy Powązkowskiej na odcinku Tatarska – Burakowska.
- W rejonie ulicy Burakowskiej konsorcjum firm HB Reavis Poland i Polcom Investment planuje budowę biurowca. Uzgodniliśmy, że deweloperzy mają jednocześnie do końca października przyszłego roku przebudować układ drogowy ulicy Powązkowskiej – informuje ZDM.
Szacowana wartość prac to 4,8 mln złotych. Zostaną one w całości sfinansowane ze środków prywatnych.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ulicą Tatarską. Powstaną tam przejazdy rowerowe oraz azyl między jezdniami. Co więcej, wykonany zostanie również dodatkowy pas do lewoskrętu z ul. Powązkowskiej. Zmiany obejmą także skrzyżowanie z ulicą Burakowską - pozostanie dwukierunkowa i jednopasmowa, ale zmieni się jej szerokość.
- Obecnie ta wąska jednopasmowa uliczka lokalna rozszerza się punktowo bez żadnego praktycznego uzasadnienia — każdy z pasów ma po 9 metrów. W najszerszym punkcie u wylotu, licząc łącznie z powierzchnią azyli, piesi mają do pokonania aż 40 metrów, żeby przejść na drugą stronę jezdni. Unormowanie szerokości pozwoli na dostosowanie jej do aktualnych przepisów oraz zwiększy bezpieczeństwo – wyjaśnia Zarząd Dróg Miejskich.
Na odzyskanej przestrzeni zostanie założony trawnik oraz posadzone nowe drzewa.
Nowa droga rowerowa
Ponadto, na całym odcinku Tatarska – Burakowska przebudowany zostanie układ chodników. Pozwoli to wygospodarować miejsce na dwukierunkową drogę dla rowerów. Są plany, żeby docelowo trasa rowerowa powstała również po południowej stronie ulicy, jako logiczne przedłużenie istniejącego ciągu, który obecnie urywa się przed skrzyżowaniem z ul. Tatarską.
Nie przegapcie
- Cosmos Muzeum ponownie otwarte. Warszawiacy oszaleli na punkcie tego miejsca [ZDJĘCIA]
- Akademik w stolicy jak piękny hotel. Każdy student chce tam mieszkać
- Lewitujący dom w Józefowie. Niesamowity projekt autora "niewidzialnego domu". Tym budynkiem zachwyca się cały świat
- Historyczna perełka odnowiona. Są tu najdroższe mieszkania w Warszawie
Zobaczcie też:
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?