Firmy Budimex i Track Tec zdobyły kolejowe kontrakty na dokończenie prac na szlaku numer 7. Chodzi o porzucony jesienią ubiegłego roku przez włoską firmę Astaldi odcinek Lublin - Dęblin.
Budimex ma zająć się fragmentem od Lublina (łącznie z Dworcem Głównym) do Nałęczowa, a zadaniem Track Tec jest praca od Nałeczowa do Dęblina.
Kolejowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w czwartek mówiła, że możliwe jest aby firmy weszły na plac budowy dzień po podpisaniu umowy. Skoro umowa została podpisana w piątek, to robotnicy na torach powinni pojawić się w poniedziałek. Tak się jednak nie stało, ale kolej uspokaja: - Przejęcie placu budowy przez wykonawców nastąpi jeszcze w tym tygodniu - informuje Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego spółki i dodaje: - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecnie są na etapie przekazywania wykonawcom wszystkich szczegółów związanych z inwestycją.
Przypomnijmy, że jeszcze tej jesieni cała trasa od Lublina do Warszawy ma być przejezdna po jednym torze.
Ruch dwutorowy będzie przywrócony na koniec 2020 roku (odcinek Dęblin – Nałęczów) i do końca 2021 roku na odcinku Nałęczów – Lublin. Powodem jest to, że kolej zwiększyła zakres prac jakie ma do wykonania firma na tych torach. To będzie łącznica między linią nr 68 a nr 7 aby wyprowadzić ruch pociągów towarowych z Lublina.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Strefa Biznesu: Dlaczego Polacy kupują ubrania z Chin?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?