Remont Warszawy Zachodniej. Będzie modernizacja stacji. Perony z windami, ruchome schody, wygodne przejście podziemne [WIZUALIZACJE]

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia. Na wysłużonym dworcu mają pojawić się perony z windami i schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą i wygodne przejście podziemne. Poprawie ulec ma również połączenie kolei z komunikacją miejską. Szczegóły w artykule poniżej. Wizualizacje zmodernizowanej stacji znajdziecie w galerii.

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia

Wkrótce rozpocznie się gruntowna przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia. Za kilka lat podróżni będą mogli cieszyć się estetycznym dworcem z infrastrukturą na miarę naszych czasów. Podróżni z ciężkimi bagażami czy wózkami dziecięcymi skorzystać będą mogli z wind, które wjeżdżać mają wprost na perony. To także kluczowe udogodnienie dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się. Obok wind pojawią się również ruchome schody. Oprócz dogodnego dojścia, perony wyposażone zostaną w zadaszenie chroniące przed złą pogodą Przebudowie ulegnie też podziemne przejście, które po zakończeniu remontu ma być wygodniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów.

Sprawny ruch pociągów zapewnią nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania i sieć trakcyjna - informuje PKP PLK.

- Ogłoszenie przetargu na modernizacje Warszawy Zachodniej to początek przebudowy linii średnicowej. Wcześniej niezbędne było przygotowanie m.in. Mostu Gdańskiego oraz linii obwodowej, z której już korzystają mieszkańcy, a także reaktywacja Warszawy Głównej. Konsekwentnie postępują prace przy zwiększeniu możliwości i standardu podróżowania koleją w Warszawie - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Warszawa Zachodnia z tunelem dla tramwajów, zadaszeniem i no...

Co więcej, na stacji wykonana zostanie kładka dla pieszych między Wolą a Ochotą, a zmodernizowane przejście podziemne połączy się z przestrzenią kas biletowych i poczekalni. Bardziej widoczne i wydłużone będzie przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej. W ramach modernizacji powstanie także linia tramwajowa wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym i bezpośrednim dojściem do stacji.

Zgodnie z zamierzeniem, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina - podało PKP PLK.

Prace na stacji planowane są od 2020 do 2023 roku


iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie