Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont Warszawy Zachodniej dużo droższy niż zakładano. Najtańsza oferta o miliard droższa od szacunków

Redakcja
Polskie Linie Kolejowe pod koniec zeszłego roku ogłosiły przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia. Na wysłużonym dworcu mają pojawić się perony z windami i schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą i wygodne przejście podziemne. Okazuje się jednak, że szacowana przez nich kwota nie wystarczy nawet na najtańszą ofertę w przetargu.

Pod koniec września 2019 roku rozpisano przetarg na kompleksową modernizację Dworca Zachodniego - szacowana przez Polskie Linie Kolejowe kwota, którą zamierzano przeznaczyć na remont to 1,951 miliarda złotych. Problem tylko w tym, że z czterech ofert, które wpłynęły, najtańsza jest o niemal miliard złotych droższa (2,825 mld złotych), a najdroższa - ponad dwukrotnie przekracza założenia (4,8 miliarda).

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia

Za kilka lat podróżni będą mogli cieszyć się estetycznym dworcem z infrastrukturą na miarę naszych czasów. Podróżni z ciężkimi bagażami czy wózkami dziecięcymi skorzystać będą mogli z wind, które wjeżdżać mają wprost na perony. To także kluczowe udogodnienie dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się. Obok wind pojawią się również ruchome schody. Oprócz dogodnego dojścia, perony wyposażone zostaną w zadaszenie chroniące przed złą pogodą Przebudowie ulegnie też podziemne przejście, które po zakończeniu remontu ma być wygodniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów.

Sprawny ruch pociągów zapewnią nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania i sieć trakcyjna - informuje PKP PLK.

- Ogłoszenie przetargu na modernizacje Warszawy Zachodniej to początek przebudowy linii średnicowej. Wcześniej niezbędne było przygotowanie m.in. Mostu Gdańskiego oraz linii obwodowej, z której już korzystają mieszkańcy, a także reaktywacja Warszawy Głównej. Konsekwentnie postępują prace przy zwiększeniu możliwości i standardu podróżowania koleją w Warszawie - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

WCZEŚNIEJ PISALIŚMY: Warszawa Zachodnia z tunelem dla tramwajów, zadaszeniem i nowym peronem

Warszawa Zachodnia z tunelem dla tramwajów, zadaszeniem i no...

Co więcej, na stacji wykonana zostanie kładka dla pieszych między Wolą a Ochotą, a zmodernizowane przejście podziemne połączy się z przestrzenią kas biletowych i poczekalni. Bardziej widoczne i wydłużone będzie przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej. W ramach modernizacji powstanie także linia tramwajowa wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym i bezpośrednim dojściem do stacji.

Zgodnie z zamierzeniem, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina - podało PKP PLK.

Prace na stacji planowane są od 2020 do 2023 roku


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto