Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Dmowskiego przejdzie metamorfozę. Rozstrzygnięto przetarg

Redakcja
ZDM
Rondo Dmowskiego w Warszawie niebawem zmieni się nie do poznania. Miasto ogłosiło, że wybrało firmę w przetargu. Mieszkańcy stolicy będą mogli korzystać z wytyczonych naziemnych przejść dla pieszych w tej okolicy, dróg rowerowych oraz przebudowanych przystanków tramwajowych. Przy rondzie zasadzonych zostanie także kilka tysięcy drzew.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że podpisze umowę na przebudowę jednego z centralnych miejsc w Warszawie – ronda Dmowskiego, zlokalizowanego w samym sercu miasta. Wyłoniona w przetargu firma to Balzola Polska Sp. z o.o., której oferta opiewa na 11 mln 42 tys. zł brutto. Drogowcy na tę inwestycję mają zarezerwowane 14 mln 306 tys. zł, więc daje to stolicy oszczędność rzędu ponad 3 mln zł. Balzola w ubiegłym roku dokonała modernizacji al. Jana Pawła II wraz z rondem Czterdziestolatka.

Rondo Dmowskiego – nowa odsłona. Co się zmieni?

- Rondo Dmowskiego stanie się miejscem dostępnym. Osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy, opiekunowie z maluchami w wózkach wygodnie i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę jezdni, a pasażerowie nie będą musieli schodzić do podziemi, by wydostać się z przystanku – przekazała rzeczniczka stołecznego ratusza Monika Beuth-Lutyk.

Znamy lokalizację czterech naziemnych przejść dla pieszych, będą one zlokalizowane na :

  • ul. Marszałkowskiej po północnej stronie, przy ul. Widok
  • ul. Marszałkowskiej po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej
  • w Alejach Jerozolimskich po zachodniej stronie, na wysokości ul. Poznańskiej
  • w Alejach Jerozolimskich po wschodniej stronie, obok ul Parkingowej.

Poza stworzeniem naziemnych przejść dla pieszych i wydłużeniem przystanków tramwajowych, pojawią się również rampy, ułatwiające wejścia na perony.

_"Sygnalizacja świetlna na zebrach będzie podłączona do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, a czas 'zielonego' będzie na tyle długi, aby piesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania się. Co ważne, nowe sygnalizacje nie wpłyną na czas przejazdu tramwajów, bo utrzymamy dla nich priorytet" _– deklarują stołeczni drogowcy.

Zarząd Dróg Miejskich uspakaja jednak, że pomimo naziemnych pasów, przejścia podziemne nadal będą funkcjonowały, ponieważ prowadzą do stacji metra Centrum oraz kwitnie tam handel i wiele punktów usługowych.

Jak dodał Urząd Miasta wykonawca będzie miał sześć miesięcy od podpisania umowy na przeprowadzenie prac.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto