W samym centrum Warszawy, na rondzie Dmowskiego prace związane m.in. z wyznaczeniem przejść dla pieszych, wystartowały w sierpniu ubiegłego roku. Obecnie widać już efekty i pierwsze pasy. Zebrę można zobaczyć przy ulicy Widok obok ulicy Marszałkowskiej.
Rondo Dmowskiego z pierwszymi przejściami dla pieszych. Cent...
Nowe Centrum Warszawy. Przejścia dla pieszych na rondzie Dmowskiego
Zatwierdzony w 2020 roku projekt zakłada, że przy rondzie Dmowskiego będą cztery przejścia naziemne, wyznaczone na wysokości ulic:
- Widok,
- Poznańskiej,
- Nowogrodzkiej,
- Parkingowej.
"Już niedługo doczekamy się bardzo potrzebnych, lecz długo wyczekiwanych przejść naziemnych w okolicy Ronda Dmowskiego. Na wysokości wylotu Widok w poprzek ulicy Marszałkowskiej pojawiły się już wymalowane pasy. Montowana jest też sygnalizacja świetlna. Przejścia powstają również u wylotu Poznańskiej, Nowogrodzkiej oraz Parkingowej" – zauważyli aktywiści ze stowarzyszenia Miasto jest Nasze.
"Niewątpliwie przejścia to sukces mieszkańców, organizacji społecznych i ruchów miejskich, w tym nasz. Presja ma sens!" - dodali aktywiści.
Przy przejściach dla pieszych przez ulicę Marszałkowską oraz przez Al. Jerozolimskie po zachodniej stronie utworzone zostały przejazdy rowerowe.
ZDM poinformował także, że w miniony weekend rozpoczęło się sezonowe frezowanie. Wymieniona została nawierzchnia wlotów Al. Jerozolimskich do ronda Dmowskiego. Prace zostały przeprowadzone na blisko 150-metrowych odcinkach Al. Jerozolimskich od ronda w kierunkach wschodnim i zachodnim, a także na wlotach ulic Poznańskiej i Nowogrodzkiej.
"Aby zwiększyć trwałość wymienionej nawierzchni i zabezpieczyć ją przed osiadaniem, między warstwami wiążącą a ścieralną ułożyliśmy specjalną siatkę z włókna szklanego. Prace w niedzielę wieczorem zakończyło malowanie oznakowania poziomego oraz usunięcie znaków pionowych i wygrodzeń, ustawionych w związku z objazdem" – przekazali stołeczni drogowcy.
Na przejściach naziemnych mają skorzystać szczególnie rowerzyści, osoby z ograniczoną mobilnością oraz rodzice z wózkami. Dzięki "zebrom" na jezdni piesi nie będą zmuszeni korzystać ze schodów. Przejście podziemne jednak nie zniknie, bo mieszczą się w nim liczne sklepy i punkty usługowe, prowadzi też do wejścia do stacji Metro Centrum. Poprawi się również dojście do przystanków tramwajowych.
Projekt związany z przebudową centralnej części Warszawy ma wynieść łącznie 11 mln 42 tys. zł brutto.
Przypomnijmy, że inwestycja nabrała już dosyć sporego opóźnienia. Początkowo władze miasta zapewniały, że nowe przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, sygnalizacja i wydłużone przystanki tramwajowe planowo powinny być gotowe na przełomie 2021 i 2022 roku. Tak się jednak nie stało.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót