Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Dmowskiego z pierwszymi przejściami dla pieszych. Centrum Warszawy przechodzi metamorfozę

Redakcja
Krystian Dobuszyński
Przebudowa centrum Warszawy posuwa się do przodu. Od kilku miesięcy mieszkańcy stolicy borykają się z niemałymi utrudnieniami drogowymi w Śródmieściu. Przy rondzie Dmowskiego powstały już pierwsze przejścia dla pieszych. Montowana jest także sygnalizacja świetlna. Zobaczcie, jak aktualnie wygląda ta śródmiejska okolica.

W samym centrum Warszawy, na rondzie Dmowskiego prace związane m.in. z wyznaczeniem przejść dla pieszych, wystartowały w sierpniu ubiegłego roku. Obecnie widać już efekty i pierwsze pasy. Zebrę można zobaczyć przy ulicy Widok obok ulicy Marszałkowskiej.

Rondo Dmowskiego z pierwszymi przejściami dla pieszych. Cent...

Nowe Centrum Warszawy. Przejścia dla pieszych na rondzie Dmowskiego

Zatwierdzony w 2020 roku projekt zakłada, że przy rondzie Dmowskiego będą cztery przejścia naziemne, wyznaczone na wysokości ulic:

- Widok,
- Poznańskiej,
- Nowogrodzkiej,
- Parkingowej.

"Już niedługo doczekamy się bardzo potrzebnych, lecz długo wyczekiwanych przejść naziemnych w okolicy Ronda Dmowskiego. Na wysokości wylotu Widok w poprzek ulicy Marszałkowskiej pojawiły się już wymalowane pasy. Montowana jest też sygnalizacja świetlna. Przejścia powstają również u wylotu Poznańskiej, Nowogrodzkiej oraz Parkingowej" – zauważyli aktywiści ze stowarzyszenia Miasto jest Nasze.

"Niewątpliwie przejścia to sukces mieszkańców, organizacji społecznych i ruchów miejskich, w tym nasz. Presja ma sens!" - dodali aktywiści.

Przy przejściach dla pieszych przez ulicę Marszałkowską oraz przez Al. Jerozolimskie po zachodniej stronie utworzone zostały przejazdy rowerowe.

ZDM poinformował także, że w miniony weekend rozpoczęło się sezonowe frezowanie. Wymieniona została nawierzchnia wlotów Al. Jerozolimskich do ronda Dmowskiego. Prace zostały przeprowadzone na blisko 150-metrowych odcinkach Al. Jerozolimskich od ronda w kierunkach wschodnim i zachodnim, a także na wlotach ulic Poznańskiej i Nowogrodzkiej.

"Aby zwiększyć trwałość wymienionej nawierzchni i zabezpieczyć ją przed osiadaniem, między warstwami wiążącą a ścieralną ułożyliśmy specjalną siatkę z włókna szklanego. Prace w niedzielę wieczorem zakończyło malowanie oznakowania poziomego oraz usunięcie znaków pionowych i wygrodzeń, ustawionych w związku z objazdem" – przekazali stołeczni drogowcy.

Na przejściach naziemnych mają skorzystać szczególnie rowerzyści, osoby z ograniczoną mobilnością oraz rodzice z wózkami. Dzięki "zebrom" na jezdni piesi nie będą zmuszeni korzystać ze schodów. Przejście podziemne jednak nie zniknie, bo mieszczą się w nim liczne sklepy i punkty usługowe, prowadzi też do wejścia do stacji Metro Centrum. Poprawi się również dojście do przystanków tramwajowych.

Projekt związany z przebudową centralnej części Warszawy ma wynieść łącznie 11 mln 42 tys. zł brutto.

Przypomnijmy, że inwestycja nabrała już dosyć sporego opóźnienia. Początkowo władze miasta zapewniały, że nowe przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, sygnalizacja i wydłużone przystanki tramwajowe planowo powinny być gotowe na przełomie 2021 i 2022 roku. Tak się jednak nie stało.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto