Jak informuje Transport Publiczny, do końca września odnotowano w Warszawie 569 wypadków, w których śmierć poniosło 38 osób. W tym samym okresie w 2019 roku doszło do większej liczby wypadków (696), ale ofiar było znacznie mniej - 31. Łącznie w minionym roku w wypadkach śmierć poniosło 35 osób. Oznacza to, że już teraz w Warszawie zginęło więcej osób niż w całym 2019 roku.
Wydział Ruchu Drogowego KSP podał dokładne statystki za pierwsze osiem miesięcy tego roku:
- styczeń - 63 wypadki drogowe (o 12 mniej niż w styczniu 2019 r.), w wyniku których 5 osób poniosło śmierć (o 1 więcej)
- luty - 61 wypadków drogowych (o 20 więcej niż w lutym 2019 r.), w wyniku których 4 osoby poniosły śmierć (o 1 mniej)
- marzec - 49 wypadków drogowych (o 15 mniej niż w marcu 2019 r.), w wyniku których 1 osoba poniosła śmierć (o 4 mniej)
- kwiecień - 36 wypadków drogowych (o 37 mniej niż w kwietniu 2019 r.), w wyniku których 2 osoby poniosły śmierć (o 1 mniej)
- maj - 80 wypadków drogowych (o 16 mniej niż w maju 2019 r.), w wyniku których 3 osoby poniosły śmierć (podobnie jak w maju 2019 r.)
- czerwiec - 98 wypadków drogowych (o 8 mniej niż w czerwcu 2019 r.), w wyniku których 5 osób poniosło śmierć (o 3 więcej niż w czerwcu 2019 r.)
- lipiec - 88 wypadków drogowych (o 23 więcej niż w lipcu 2019 r.), w wyniku których 5 osób poniosło śmierć (o 3 więcej niż w lipcu 2019 r.)
- sierpień - 82 wypadków drogowych (o 6 więcej niż w sierpniu 2019 r.), w wyniku których 3 osoby poniosły śmierć (o 1 więcej niż w sierpniu 2019 r.)
Wzrost po 7 latach
Jak podkreśla Zarząd Dróg Miejskich w rozmowie z Transportem Publicznym, liczba ofiar wzrosła po raz pierwszy od 7 lat, a jeszcze w roku 2011 na stołecznych drogach zginęło 90 osób. Kilkanaście lat temu statystyki sięgały ok. 200 ofiar. Problemem mają stanowić niskie i nieegzekwowane kary, które nie odstraszają piratów drogowych.
– Podstawą każdego działania ZDM jest w pierwszej kolejności bezpieczeństwo użytkowników dróg, a dopiero potem komfort i estetyka. Kończymy audyt przejść dla pieszych i jednocześnie na ukończeniu jest kilkuletni proces doświetlania przejść. Przebudowujemy ulice pod kątem bezpieczeństwa, przestawiamy parkowanie na jezdnię, by poszerzyć chodniki, co do zasady tworzymy wydzielone drogi rowerowe, instalujemy progi, czy azyle, a tam gdzie to najlepsze rozwiązanie, również sygnalizacje świetlne – informuje w rozmowie z Transportem Publicznym Jakub Dyblaski, rzecznik ZDM. - Dodaje przy tym, że miast o z uporem próbuje zainstalować narzędzia pomiaru prędkości na moście Poniatowskiego i wkrótce powinno się to udać. Prowadzone są także kampanie promujące bezpieczeństwo.
Do końca roku pozostały jeszcze 3 miesiące, ale już teraz można stwierdzić, że ten rok przerwie tendencję spadkową wypadków w Warszawie, widoczną od kilku lat.
Zobaczcie też:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?