Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rośnie strefa Płatnego Parkowania w Warszawie. Wkrótce za postój samochodu zapłacimy na kolejnych ulicach

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
Maciej Jezierek
Woli i Pragi. Ruszyła seria spotkań konsultacyjnych między ZDM-em a mieszkańcami Warszawy. Czy to oznacza, że warszawscy kierowcy będą mieli wreszcie gdzie zostawić samochód? Niekoniecznie. Dalsza część tekstu poniżej.

Strefa płatnego parkowania wkrótce ma się poszerzyć o nowe ulice Woli i Pragi. Docelowo, powstanie nowych parkometrów związane jest z rozrastającą się drugą linią metra. Za parkowanie samochodu zapłacimy najpewniej tam, gdzie pojawią się nowe stacje podziemnej kolejki. Pierwsze spotkania z mieszkańcami już za nami, kolejne mają przynieść dalszy kompromis w kwestii płatnego parkowania. -

Od kilku tygodni mieszkańcy mogą korzystać z trzech nowych stacji metra na Pradze i Targówku. Dobiega końca budowa trzech kolejnych na Woli. Uruchomienie nowych stacji to olbrzymie ułatwienie dla mieszkańców, ale przyczynia się również do większego deficytu miejsc parkingowych - czytamy na stronie ZDM.

Abonament będzie droższy?

Zarząd Dróg Miejskich postuluje m.in. wprowadzenie identyfikatorów dla mieszkańców, tak, aby możliwe było karanie kierowców parkujących na osiedlach, na których nie mieszkają. Prawdopodobnie, wzrośnie także cena takiego abonamentu, oraz ilość wydawanych pozwoleń.Wszystkie tego typu rozwiązania mają docelowo ułatwić komunikację samochodową w stolicy, rozładować korki i poradzić sobie z problemem miejsc parkingowych.

Parking na Bemowie opustoszał w magiczny sposób. Kilkaset sa...

Co dalej z Yellow boxami?

Nie są to jedyne rozwiązania, nad którymi być może wkrótce będzie dyskutować Warszawa.
Wśród pomysłów dotyczących organizacji ruchu część aktywistów nie tak dawno temu postulowała min. wprowadzenia osobnych pasów dla kierowców podróżujących conajmniej z jednym pasażerem oraz tzw. yellow boxy, które z powodzeniem funkcjonują już w Szczecinie. To specjalne obszary na jezdni przez które możemy przejechać, ale na których nie możemy się zatrzymywać.Wśród pomysłów rozważanych dla stolicy, pojawiło się także rozwiązanie znane z Krakowa - Stref Czystego Transportu, czyli klastrów ulic zamkniętych dla ruchu samochodowego. Wjazd do strefy możliwy byłby jedynie dla pojazdów posiadających silniki elektryczne. Poniekąd takie rozwiązanie testowano przez jakiś czas na obszarze Krakowskiego Przedmieścia, gdzie przez kilka miesięcy wjechać mogli jedynie posiadacze aut z napędem hybrydowym i elektrycznym.

POLECAMY TEŻ:


od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto