Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa pierwszej linii metra w Warszawie. Stacje Muranów i Plac Konstytucji najpóźniej w 2026 r.

Redakcja
archiwum naszemiasto.pl
Wiemy już kto wykona prace przedprojektowe oraz projekty budowlane dla dwóch nowych stacji I linii metra – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów. Stacje, które powstaną przy istniejącym już tunelu mają być gotowe najpóźniej w 2026 r.

Nowe stacje pierwszej linii metra w Warszawie

Projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.). Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.

Pierwszym etapem oceny ofert była ich analiza pod względem spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Następnie dokonano ich weryfikacji pod kątem doświadczenia oferentów. Było to kryterium, które w 60% decydowało o wyborze najkorzystniejszej oferty. Choć cena jednie w 40% wpływała na ocenę, to właśnie ona finalnie przesądziła o wyborze zwycięskiej pracowni. O zamówienie starały się bowiem dwie bardzo doświadczone w budowie metra firmy.

Nowe stacje II linii metra już otwarte. Zobacz jak wyglądają

Nowe stacje II linii metra już otwarte. Zobacz jak wyglądają [ZDJĘCIA]

Ostatecznie najwyższą końcową wartość punktową (100 pkt) uzyskała oferta Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o. Projektant wycenił zakres prac na kwotę 7 364 010,00 zł brutto. Oferta ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., z uwagi na oferowaną wyższą cenę usługi (7 613 894,34 zł brutto), uzyskała 98,69 pkt. Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych oferenci mają teraz 10 dni na odwołanie się od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Jak wyglądało metro na trzy lata przed otwarciem? Zobaczcie niesamowite wideo!

Jak wyglądało metro na trzy lata przed otwarciem? Zobaczcie ...

Nowe stacje nie zaburzą kursowania metra

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów - przekonuje ratusz.

Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, Metro Warszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.


od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto