Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza antyalkoholowa akcja edukacyjna. Hasło kampanii: "Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol"

Joanna Micińska
Akcja ma na celu zmianę zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim
Akcja ma na celu zmianę zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim Janusz Wójtowicz/Polskapresse
To już trzecia kampania edukacyjna "Pozory mylą, dowód nie", mająca na celu zmianę zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz zwiększenie społecznej dezaprobaty dla tego procederu.

We współpracy z Ministerstwem Sprawiedliwości, Komendą Główną Policji i Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie kampania ma efektywnie przeciwdziałać spożywaniu alkoholu wśród osób, które nie ukończyły 18. roku życia. Już 137 gmin z całego kraju zgłosiło swój czynny udział.

Hasłem przewodnim tegorocznej edycji, tak jak i w poprzednich latach, jest "Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol". Akcja ma na celu uświadomienie, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletności, a sprzedaż alkoholu niepełnoletnim jest przestępstwem, jego popełnieniu zaś może zapobiec zarówno sam sprzedawca, jak i każdy świadek sprzedaży.

Organizatorzy planują dotarcie do jak największej liczby gmin w całej Polsce - tych dużych i tych małych, turystycznych i przemysłowych - wszystkich miejsc, w których funkcjonują punkty sprzedaży alkoholu. Program skonstruowany na zasadzie dobrowolności zachęca wszystkich do edukacji sprzedawców i klientów, a także rodziców w zakresie zagrożeń, jakie niesie ze sobą dostęp nieletnich do alkoholu.

Ogólnopolska kampania edukacyjna działa już od 2009 roku. Oparta jest na założeniu bezpośredniego zaangażowania w nią społeczności lokalnych, takich jak: urzędy gminy, lokalne komisje rozwiązywania problemów alkoholowych, lokalne stowarzyszenia i ruchy na rzecz trzeźwości i odpowiedzialności obywatelskiej, oraz rodziców osób niepełnoletnich.

Kampania cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, o czym świadczą wciąż spływające formularze zgłoszeniowe od zainteresowanych gmin. Organizatorzy spodziewają się zamknąć listę liczbą co najmniej 200 gmin zgłoszonych do programu. Deklaracje uczestnictwa przyjmowane będą do połowy sierpnia.

Czytaj też: Alkohol wraca do pociągów. Od 1 lipca zaczynają obowiązywać nowe przepisy

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rusza antyalkoholowa akcja edukacyjna. Hasło kampanii: "Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol" - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto