Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruszył konkurs na stacje II linii metra. Mają powstać do 2022 r.

ts
Ruszył konkurs na stacje II linii metra
Ruszył konkurs na stacje II linii metra Szymon Starnawski
Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej kolejnych stacji II linii – dwóch na Bemowie oraz trzech na Bródnie. Według założeń w projektach stacji mają zostać częściowo wykorzystane rozwiązania architektoniczne z centralnego odcinka II linii. Stacje, których projekty zostaną wybrane w konkursie, mają powstać do 2022 r.

Warszawa nie poprzestaje rozbudowy metra na centralnym odcinku II linii metra. Toczy się przetarg na wykonawców odcinków 3+3 – czyli przedłużeń po trzy stacje w kierunku zachodnim, na Wolę, oraz w kierunku wschodnio-północnym, na Targówek. Teraz Metro Warszawskie ogłasza konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej kolejnych stacji II linii metra – dwóch na Bemowie oraz trzech na Bródnie.

Teraz Warszawa czeka na otwarcie pierwszego, centralnego odcinka II linii metra. Władze miasta postanowiły przedłużyć testy tego nowego, 6-kilometrowego odcinka z siedmioma przystankami po pożarze, do jakiego doszło w pomieszczeniach technicznych stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Jego otwarcie, według niepotwierdzonych oficjalnie przez miasto informacji, może nastąpić na przełomie stycznia i lutego 2015 r.

Czytaj też: Parking P+R Wileńska tylko do końca roku. Gdzie będą parkować kierowcy?

Plany Warszawy zakładają, że do 2022 r. – w ramach nowej perspektywy unijnej – II linia wydłuży się o blisko 13 km i 11 stacji. W pierwszej kolejności – do 2019 r. – powstaną tzw. odcinki 3+3 – to jest po trzy stacje w każdą stronę (na Wolę i Targówek). W tej chwili trwa przetarg na wykonawców – oddzielnie dla każdego z tych dwóch odcinków. Termin składania ofert mija na przełomie marca i kwietnia 2015 r.

Kolejny etap, do 2022 r., zakłada właśnie budowę pięciu stacji (teraz toczy się konkurs na wykonanie ich projektów) – dwóch na Bemowie i trzech na Bródnie. Na wschodnio-północnym odcinku II linia metra dotrze do zaplanowanej stacji końcowej, z możliwością zbudowania odgałęzienia na Białołękę. Na zachodzie zabraknie jeszcze trzech przystanków i Stacji Techniczno-Postojowej. Na razie nie ma możliwego terminu budowy tego ostatniego odcinka. Do czasu jego realizacji pociągi będą obsługiwane z STP Kabat na I linii oraz właśnie z rozbudowanych torów odstawczych na trasie II linii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto