Ruszyły prace na Dworcu Zachodnim
Rozpoczynają się pierwsze prace na Dworcu Zachodnim. Inwestycja za niemal 2 mld zł ma usprawnić ruch pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Na stacji utrzymana jest obsługa podróżnych. - Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia to jedna z inwestycji Krajowego Programu Kolejowego, które są też najlepszą receptą na utrzymanie rozwoju gospodarki. Po modernizacji stacja stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy, łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
– Na mapie transportowej stolicy po zakończeniu przebudowy Warszawy Zachodniej będzie więcej pociągów dalekobieżnych i podmiejskich. Inwestycja jest kolejnym krokiem do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Przygotowany został już tymczasowy przejazd technologiczny przez tory. Skorzysta z niego m.in. specjalistyczny sprzęt do budowy kładki. W poniedziałek 26 października pracownicy przystąpili do przygotowań demontażu części wiat na peronach. Prace rozpoczęły się na peronie 4. Stopniowo, z wymaganym zabezpieczeniem będą obejmować perony w kierunku ul. Tunelowej. Następnie roboty przeniosą się w kierunku Al. Jerozolimskich. Pracownicy będą zabezpieczać i usuwać kolizje z podziemnymi instalacjami. - W listopadzie rozpoczną się prace i budowa kładki. Przygotowane zostaną betonowe fundamenty i rozpocznie się montowanie filarów. Kładka dla pieszych połączy dwie dzielnice Warszawy – Ochotę i Wolę – oraz zapewni szybki i sprawny dostęp na perony - przekazuje PLK.
ZOBACZ TEŻ: Prawie dwa miliardy złotych na modernizację dworca Warszawa Zachodnia. PLK wybrały wykonawcę
Perony wyłączone z użytku
Pociągi na stacji Warszawa Zachodnia będą obsługiwane na wszystkich peronach z wyłączeniem peronu 4 w dniach 26-27 października i peronu 5 w dniach 28-29 października. Wykonawca prowadzi prace ze szczególnym przestrzegania zasad bezpieczeństwa, gdyż po torach prowadzony jest ruch pociągów. Przez cały czas inwestycji utrzymany będzie przejazd składów przez stację.
Jedna z największych inwestycji PKP
Na Warszawie Zachodniej wszystkie przebudowane perony zostaną zadaszone. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody, czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, który ułatwi korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie wydłużone do peronu nr 8 (docelowo nr 9) przy linii obwodowej. - Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Dzięki nowoczesnym systemom i technologiom sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym na warszawskim węźle kolejowym - informuje PLK. Prace planowane są do 2023 roku.
Zobaczcie też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?