Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S7 od Tarczyna do obwodnicy Grójca. Nowy odcinek drogi ekspresowej pod Warszawą otwarty dla kierowców

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Dobra wiadomość z budowy drogi S7. Drogowcy udostępnili fragment ekspresówki od Tarczyna do obwodnicy Grójca. Kierowcy mają do dyspozycji po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Szczegóły poniżej.

Droga ekspresowa S7 od Tarczyna do obwodnicy Grójca otwarta dla kierowców

Wprowadziliśmy czasową organizację, polegającą na przełożeniu ruchu z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Oznacza to, że kierowcy za rondem na drodze krajowej nr 7 w Rembertowie, do początku obwodnicy Grójca mają do dyspozycji po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Z uwagi na toczące się jeszcze prace poza jezdniami głównymi, obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zaawansowanie robót w tym miejscu wynosi 86,50 procent. Prowadzone są prace wykończeniowe, trwa montaż osłon przeciwolśnieniowych, barier energochłonnych, ekranów, wygrodzenia trasy. Ponadto odbywa się humusowanie i umacnianie poboczy na drogach poprzecznych.

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km
  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km
  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zobaczcie też:

Południowa Obwodnica Warszawy. Przedłużają się kontrole „Otw...

Zaawansowanie prac na pozostałych dwóch odcinkach

Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, do węzła Lesznowola,  prace idą pełną parą. Umowę podpisano w lutym 2020 roku, a roboty są już zaawansowane w 32 proc. Przypomnijmy: GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma. 

Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Ponadto wykonawca prowadzi roboty związane z przebudową kolizji jak i budową obiektów mostowych.

Na środkowym odcinku, pomiędzy węzłami  Lesznowola i Tarczyn Północ,  przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac.

Po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, 2 października br. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD. Planujemy, że nowe postępowanie ogłosimy w najbliższych dniach - przekazali drogowcy. 

Zobaczcie też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto