Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samochody elektryczne. Ratusz jest eko [ZDJĘCIA]

Um mat. pras./st
Samochody elektryczne. Ratusz jest eko
Samochody elektryczne. Ratusz jest eko um warszawa
Samochody elektryczne. Stołeczny ratusz stawia na ekologię, ekonomię i prąd. Dziś, 29 lipca, do miejskiej kolumny transportowej dołączyły dwa auta elektryczne z charakterystycznym znakiem „Zakochaj się w Warszawie zielonej”.

Samochody elektryczne. Ratusz jest eko

Stolica sukcesywnie działa na rzecz poprawy efektywności energetycznej oraz ochrony klimatu, budując ekologiczny transport publiczny i prywatny. W 2011 r. w Warszawie uruchomiono pilotażową sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych, a na ulice wyjechały pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy. Niebawem na reprezentacyjny Trakt Królewski wyjedzie pierwszych dziesięć w pełni elektrycznych autobusów (plany Miejskich Zakładów Autobusowych zakładają zakup kolejnych 20 sztuk do 2016 roku). Elektryczne auta pojawiły się również we flocie ratusza.

Czytaj też: Włamania Włochy. Uwaga mieszkańcy! Bądźcie czujni

Już od kilku lat promujemy zachowania ekologiczne i przekonujemy warszawiaków do bycia eko. Sami również sięgamy po ekologiczne rozwiązania. Zastępowanie aut spalinowych elektrycznymi prowadzi do zmniejszenia łącznej emisji gazów cieplarnianych, a także innych szkodliwych substancji, oraz do obniżenia poziomu hałasu na ulicach. Samochody elektryczne są bardziej ekonomiczne i zużywają mniej energii na trasie. Silnik nie pracuje podczas postoju w korku, a podczas hamowania energia jest odzyskiwana i trafia z powrotem do akumulatora. Elektryczne auta w naszej kolumnie transportowej, oprócz korzyści dla klimatu, przyniosą również oszczędności dla budżetu, ponieważ przejazd 100 km samochodem elektrycznym kosztuje tylko kilka złotych. W przypadku takiego samego pojazdu, ale wyposażonego w napęd spalinowy koszt jest niemal pięciokrotnie wyższy – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Dwa nowoczesne, ekologiczne samochody Mitsubishi i-MiEV, napędzane energią elektryczną i charakteryzujące się zerową emisją CO2, przekaże miastu LeasePlan Fleet Management Polska (do stycznia 2015 r.). Pierwszym miastem w Polsce, gdzie urzędnicy zaczęli wykorzystywać do pracy elektryczne pojazdy był Wrocław.

LeasePlan Polska już od lat angażuje się w działania na rzecz ekologii i ochrony środowiska naturalnego współpracując m.in. ze Stowarzyszeniem Ekologiczno-Kulturalnym Klub Gaja, jedną z najstarszych tego typu organizacji pozarządowych. Firma dwukrotnie odpowiadała za zarządzanie flotą pojazdów oraz transport najważniejszych uczestników Szczytu Klimatycznego ONZ, który w zeszłym roku odbywał się w Warszawie.

Jesteśmy prekursorem rozwiązań ekologicznych we flotach. Od kilku lat prowadzimy program GreenPlan, który polega na redukcji emisji zanieczyszczeń powodowanych przez pojazdy firmowe. Kluczowe znaczenie ma tutaj właściwy dobór aut, monitorowanie poziomu zanieczyszczeń i szkolenia użytkowników pojazdów. Jednocześnie rekompensujemy negatywne dla przyrody skutki eksploatacji pojazdów poprzez sadzenie drzew. Wspólnie z klientami i partnerami biznesowymi co roku sadzimy drzewa, które są w stanie całkowicie zaabsorbować dwutlenek węgla wyemitowany przez floty naszych klientów. W ramach programu GreenPlan, w ciągu pięciu ostatnich lat LeasePlan zasadził już przeszło 42 tys. drzew, rekompensując w ten sposób emisję około 30 tys. ton CO2 – mówi Sławomir Wontrucki, Prezes, LeasePlan Fleet Management Polska.

Warszawa to jedna z najbardziej zielonych stolic europejskich. Lasy zajmują tu przeszło 15 proc. powierzchni, a tylko na przestrzeni ostatnich trzech lat miejskie służby posadziły w Warszawie ponad 40 tys. tys. drzew i krzewów.

W stolicy jest obecnie zarejestrowanych 197 pojazdów z napędem elektrycznym, w tym 123 samochodów (96 z nich to auta osobowe). 30 pojazdów to auta marki Renault, w tym 14 ciężarowych Kangoo Express Z.E. Wśród aut osobowych przeważają BMW I3 i Mitsubishi I-MiEV - po 17 szt. Oprócz tego po ulicach stolicy jeżdżą 532 hybrydy, w tym 4 autobusy Solaris Urbino 18 H Miejskich Zakładów Autobusowych (od 2011 roku). Autobusy te wyposażone są w trzy silniki: dwa elektryczne i jeden spalinowy. Silniki elektryczne są zasilane bateriami, przy czym proces ich ładowania bazuje na odzyskiwaniu energii z hamowania. Dzięki temu rozwiązaniu, autobusy zużywają 24 proc. paliwa mniej, jednocześnie ograniczając emisję spalin aż o 78 proc.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto