18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Samorząd Przyjazny Szkole Rozwijającej Uczenie się Uczniów”

Redakcja
Władze Bydgoszczy zostały uhonorowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańską Fundację wolności tytułem „Samorząd Przyjazny Szkole Rozwijającej Uczenie się Uczniów”.

Tytuł ten przyznawany jest po raz pierwszy. Otrzymały go samorządy, które szczególnie przyczyniły się do rozwoju szkół jako instytucji uczących się i promujących oraz edukację skoncentrowaną na rozwijaniu przez uczniów kompetencji kluczowych.

Iwona Waszkiewicz, Dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu UMB uczestniczyła w uroczystym wręczeniu certyfikatu, które odbyło się na Zamku Królewskim w Warszawie.

Wsparcie władz miasta Bydgoszczy zostało docenione szczególnie za udział w programie pn. Szkoła Ucząca Się – „Ocenianie Kształtującej w Szkole Uczącej Się”, przez następujące szkoły:

- Gimnazjum nr 16,

- Szkołę Podstawową nr 14,

- Szkołę Podstawową nr 63,

- Zespół Szkół nr 14,

- Zespół Szkół nr 24,

- Zespół Szkół nr 25,

- Zespół Szkół nr 29,

- Zespół Szkół i Placówek nr 1.

O programie:

„Szkoła Ucząca Się” to program realizowany od 2000 roku przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko – Amerykańską Fundację Wolności. Szkoły uczestniczące w programie wspólnie określają standardy dobrej, twórczej szkoły – wspierają się wzajemnie w podnoszeniu jakości pracy. Ocenianie kształtujące w Szkole Uczącej Się to kompleksowy program, którego celem jest podniesienie efektywności nauczania i uczenia się przez wykorzystanie oceniania kształtującego. Zastosowanie metod Oceniania Kształtującego pozwala nauczycielowi modyfikować dalsze nauczanie i pokazywać uczniom informację zwrotną pomagającą im się uczyć.

Nauczyciel stosujący tę metodę określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia, ustala wraz z uczniami kryteria oceniania, czyli to, co przy ocenie będzie brał pod uwagę, rozróżnia funkcje oceny sumującej i kształtującej, buduje atmosferę uczenia się, pracując z uczniami oraz z ich rodzicami potrafi formułować pytania kluczowe i zadawać pytania angażujące ucznia w lekcję, stosuje efektywną informację zwrotną, wprowadza samoocenę i ocenę koleżeńską.

„Samorząd Przyjazny Szkole Rozwijającej Uczenie się Uczniów”

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto