Spółka Tramwaje Warszawskie kupuje dwukierunkowe tramwaje, bo nie muszą one korzystać z pętli, aby jechać odwrotną trasą. W przypadku częstych ostatnio w stolicy remontów torowisk to przydatna cecha tramwajów.
Udostępnij artykuł na Facebooku |
Do przetargu zgłosiło się siedem firm: STADLER Pankow GmbH, ŠKODA TRANSPOTATION a.s., SOLARIS Bus & Coach S.A., konsorcjum NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D., PESA Bydgoszcz S.A., CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. i MODERTRANS POZNAŃ Sp. z o.o.
Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich podkreśla, że nowe składy będą klimatyzowane. W środku zainstalowany zostanie monitoring i automaty biletowe. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m długości i przewiozą co najmniej 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących.
Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Będzie tam zainstalowany specjalny fotel dla instruktora nauki jazdy wraz z przyciskiem do hamowania awaryjnego pojazdu.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?