18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Składany rower nowej generacji

Aleksandra Degórska
Składany rower od Bike Intermodal podbije Warszawę?
Składany rower od Bike Intermodal podbije Warszawę? facebook.com/bikeintermodal
Składany rower, wspomagany elektrycznie składa się do rozmiaru teczki i waży tylko 7,5 kg. Może wkrótce podbić ścieżki rowerowe i transport publiczny w całej Europie. Pionierski projekt i wyjątkowy proces produkcji – Bike Intermodal, otwiera drogę dla nowej generacji składanych rowerów, dzięki którym dojeżdżający do pracy mogą zrezygnować z samochodu.

Nie ma nic przyjemniejszego od jazdy na rowerze. To także bardzo praktyczny i ekologiczny sposób przemieszczania się. Jednak korzystanie z roweru może być uciążliwe, szczególnie w zatłoczonych miastach. Konstrukcje składane pojawiły się jako rozwiązanie ułatwiające poruszanie się po mieście. Oprócz większej niż w typowych rowerach mobilności, łatwo integrują się z ruchem ulicznym - samochodami i transportem publicznym.

W ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu Bike Intermodal, opracowano prototyp składanego roweru, który waży zaledwie 7,5 kg i po złożeniu tworzy skrzynkę o rozmiarach 50 x 40 x 15 cm. Części roweru w pełni nadają się do recyklingu.

Corocznie produkuje się około 135 milionów rowerów, a konstrukcje składane stanowią 2% rynku. Projekt Bike Intermodal wykorzystuje rozwiązania znane z przemysłu motoryzacyjnego. "Wzmocniliśmy wytrzymałość roweru przez ograniczenie liczby części i stosując wytrzymałe, a przy tym lekkie materiały, np. magnez. Każdy element jest testowany, identyfikowalny i może być poddany recyklingowi. Nasz proces produkcji koncentruje się na kontroli jakości, śledzeniu cyklu życia i świadomości ekologicznej", podkreśla Belli.

Czytaj również: Trasy rowerowe Warszawa. Na dwóch kółkach po stolicy [PRZEGLĄD]

Sercem roweru jest rama, która otwiera się i zamyka, niczym podwozie samolotu. Wykonana z odlewu aluminium lub magnezu, wykorzystuje także nietypowy element - liny żeglarskie. Specjalnie zaprojektowany silnik, opracowany przez firmę Maxon Motor (grupa BRAUN), zwiększa mobilność bez dodatkowego wpływu na wagę konstrukcji.

Obecnie rozwiązanie jest gotowym do komercyjnej produkcji prototypem i prowadzone są rozmowy z potencjalnymi inwestorami oraz firmami z branży motoryzacyjnej w celu wprowadzenia go na rynek. Alessandro Belli szacuje, że przy zoptymalizowanej produkcji, rower będzie kosztować 800 euro za wersję bez silnika i 1300 euro za model ze wspomaganiem elektrycznym. Podstawowa wersja typu „fixie” (bez wolnego biegu, pedały cały czas się obracają) może kosztować około 500 euro.

Więcej informacji na temat projektu na stronie na stronie bike-intermodal.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto