Udostępnij artykuł na Facebooku |
Tylko w piątek 6 lipca do godz. 12.00 Zarząd Transportu Miejskiego stwierdził uchybienia w 23 pojazdach. Najwięcej w autobusach Mobilisa - 10. W przypadku PKS Grodzisk Mazowiecki uchybienia były w ośmiu autobusach, a w ITS Michalczewski w czterech. Problem był także w jednym z tramwajów.
- Przewoźnicy otrzymają kary finansowe. Różne w zależności od rodzaju uchybień. Zazwyczaj jest to kilka tysięcy złotych - mówi Paweł Olek z biura prasowego ZTM. Dodatkowo przewoźnicy dostaną o 20 proc. mniej pieniędzy za kilometr jazdy takiego pojazdu.
Wysokie kary
- Wprowadzamy także nowy rodzaj kary. W skrajnych przypadkach niedziałającej klimatyzacji pojazd będzie odsyłany do zajezdni, jako niesprawny technicznie. Przewoźnik nie dostanie wtedy pieniędzy za kurs takie pojazdu. W dodatku będzie musiał zapłać 50 proc. sumy, jaką dostałby za ten kurs - podkreśla Olek.
Od 30 kwietnia ZTM skontrolował 2082 pojazdy. Za niewłączoną lub niesprawną klimatyzację w 852 przypadkach nałożone zostały kary finansowe na przewoźników. Przez pierwsze dni lipca ZTM skontrolował 784 pojazdy. Uchybienia stwierdzono w 331 przypadkach. Dziennie sprawdzanych jest nawet 230 pojazdów.
ZTM przypomina, że po Warszawie wciąż jeździ ponad 900 autobusów bez klimatyzacji. W takich przypadkach kierowca zobligowany jest do otwarcia szyberdachów. Powinien też zadbać o to, by wszystkie okna były otwarte. Jeśli tak nie jest - pasażer może zgłosić skargę.
O dużej skali problemów z klimatyzacją w pojazdach komunikacji miejskiej w Warszawie można się przekonać przeglądając np. fanpage ZTM na Facebooku. Internauci dosyć dokładnie piszą, w jakich warunkach zdarzyło im się podróżować.
Gdzie zgłaszać skargi na brak klimatyzacji?
ZTM zachęca do tego, aby powiadamiać o niewłączonej lub niesprawnej klimatyzacji. Warto przy tym zanotować numer taborowy, datę i godzinę oraz numer linii. Powiadamiać można przez infolinię dzwoniąc na numer (22) 194 84, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie ZTM lub dodając wpis na fanpagu ZTM na Facebooku.
- Jeśli informacja przekazywana jest z podaniem przez pasażera danych personalnych i adresowych, traktowana jest jako oficjalna skarga. W takim przypadku, po przesłaniu sprawy przewoźnikowi jest on zobowiązany nie tylko zweryfikować dane zdarzenie, ale także udzielić pisemnych wyjaśnień pasażerowi - podkreśla biuro prasowe ZTM.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?