Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Srogie kary za niedziałąjącą klimatyzację

gonzo19
gonzo19
Srogie kary od ZTM za brak klimatyzacji
Srogie kary od ZTM za brak klimatyzacji arch. mm
Cięcia stawek za każdy kilometr jazdy, a nawet odsyłanie pojazdów do zajezdni. ZTM ostrzej niż w ubiegłym roku karze przewoźników.
Udostępnij artykuł na Facebooku

Tylko w piątek 6 lipca do godz. 12.00 Zarząd Transportu Miejskiego stwierdził uchybienia w 23 pojazdach. Najwięcej w autobusach Mobilisa - 10. W przypadku PKS Grodzisk Mazowiecki uchybienia były w ośmiu autobusach, a w ITS Michalczewski w czterech. Problem był także w jednym z tramwajów.

- Przewoźnicy otrzymają kary finansowe. Różne w zależności od rodzaju uchybień. Zazwyczaj jest to kilka tysięcy złotych - mówi Paweł Olek z biura prasowego ZTM. Dodatkowo przewoźnicy dostaną o 20 proc. mniej pieniędzy za kilometr jazdy takiego pojazdu.

Wysokie kary

- Wprowadzamy także nowy rodzaj kary. W skrajnych przypadkach niedziałającej klimatyzacji pojazd będzie odsyłany do zajezdni, jako niesprawny technicznie. Przewoźnik nie dostanie wtedy pieniędzy za kurs takie pojazdu. W dodatku będzie musiał zapłać 50 proc. sumy, jaką dostałby za ten kurs - podkreśla Olek.

Od 30 kwietnia ZTM skontrolował 2082 pojazdy. Za niewłączoną lub niesprawną klimatyzację w 852 przypadkach nałożone zostały kary finansowe na przewoźników. Przez pierwsze dni lipca ZTM skontrolował 784 pojazdy. Uchybienia stwierdzono w 331 przypadkach. Dziennie sprawdzanych jest nawet 230 pojazdów.

ZTM przypomina, że po Warszawie wciąż jeździ ponad 900 autobusów bez klimatyzacji. W takich przypadkach kierowca zobligowany jest do otwarcia szyberdachów. Powinien też zadbać o to, by wszystkie okna były otwarte. Jeśli tak nie jest - pasażer może zgłosić skargę.

O dużej skali problemów z klimatyzacją w pojazdach komunikacji miejskiej w Warszawie można się przekonać przeglądając np. fanpage ZTM na Facebooku. Internauci dosyć dokładnie piszą, w jakich warunkach zdarzyło im się podróżować.

Gdzie zgłaszać skargi na brak klimatyzacji?

ZTM zachęca do tego, aby powiadamiać o niewłączonej lub niesprawnej klimatyzacji. Warto przy tym zanotować numer taborowy, datę i godzinę oraz numer linii. Powiadamiać można przez infolinię dzwoniąc na numer (22) 194 84, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie ZTM lub dodając wpis na fanpagu ZTM na Facebooku.

- Jeśli informacja przekazywana jest z podaniem przez pasażera danych personalnych i adresowych, traktowana jest jako oficjalna skarga. W takim przypadku, po przesłaniu sprawy przewoźnikowi jest on zobowiązany nie tylko zweryfikować dane zdarzenie, ale także udzielić pisemnych wyjaśnień pasażerowi - podkreśla biuro prasowe ZTM.

Mega domówka u Andrzeja w Markach [foto+wideo]

Tak się zmieni bulwar nad Wisłą [wizualizacje]

NAC VII SuperFinał. Futbol amerykański na Narodowym

Otwierają lotnisko w Modlinie. Przetestuj je!

dodaj artykułdodaj wpis do blogadodaj fotoreportażdodaj wydarzenie
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto