Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stalowa przeszła niesamowitą metamorfozę. Mniej betonu, więcej roślin. Zdjęcia robią wrażenie

Redakcja
Przypomnijmy, że na Stalowej w ubiegłych latach zostało wyremontowane torowisko tramwajowe oraz nawierzchnia jezdni.
Przypomnijmy, że na Stalowej w ubiegłych latach zostało wyremontowane torowisko tramwajowe oraz nawierzchnia jezdni. Krystian Dobuszyński
Ulica Stalowa na Pradze-Północ zmieniła się nie do poznania! Zarząd Dróg Miejskich poinformował zakończeniu właśnie realizacji projektu dotyczącego modernizacji tej okolicy. Chodzi o rozpłytowanie zabetonowanych powierzchni i nasadzenie kilkudziesięciu nowych drzew, tysięcy roślin ozdobnych, jak również ustawienie małej architektury. Był tam nasz fotograf, aby sprawdzić jak Stalowa wygląda obecnie. Zdjęcia robią wrażenie.

Remont na ulicy Stalowej w Warszawie wystartował jeszcze pod koniec lata i trwał przez większą część jesieni. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, ta pora roku jest idealna do sadzenia drzew. Jedyną "wadą" jesiennych nasadzeń jest to, że efekt będzie widoczny dopiero wiosną.

Nasz fotograf uwiecznił, jak wygląda ulica Pragi-Północ po metamorfozie. Mieszkańcy Stalowej będę mieli co podziwiać po zimie. Chodzi o odcinek Inżynierska – Szwedzka, gdzie zakończyła się właśnie modernizacja.

Przypomnijmy, że na Stalowej w ubiegłych latach zostało wyremontowane torowisko tramwajowe oraz nawierzchnia jezdni.

Stalowa przeszła niesamowitą metamorfozę. Mniej betonu, więc...

Stalowa bardziej zielona. Pojawiły się nowe rośliny

- Uzupełniliśmy szpalery drzew sadząc 34 robinie akacjowe. Towarzystwa dotrzymuje im 80 hortensji bukietowych, 311 sztuk ognika szkarłatnego, 926 śnieguliczek Chenaulta, 2190 wiśni karłowej i 5316 krzewów irgi błyszczącej. Dzieła dopełnia mała architektura, czyli ok. 30 stojaków rowerowych i tyle samo ławek – przekazali stołeczni drogowcy.

W roku 2020 została wprowadzona w tej okolicy strefa płatnego parkowania, w związku z remontem dla samochodów wyznaczono także nowe miejsca znajdujące się na jezdni. Betonowe płyty zostały usunięte, z niknęły też płyty w narożnikach skrzyżowań, gdzie zgodnie z przepisami i tak nie można parkować.

- Poszerzone zostały misy istniejących drzew, dzięki czemu będą one miały lepsze warunki do życia. Po drugie, znaleźliśmy miejsce na wiele nowych roślin. Warto pamiętać, że efektywna szerokość chodnika dla pieszych praktycznie się przy tym nie zmieniła – wyjaśnia ZDM.

Trwa obecnie budowa ciągu pieszo-rowerowego, który ma połączyć w przyszłości stację metra “Szwedzka” z przystankiem kolejowym PKP Targówek.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto