Strefa Płatnego Parkowania, Praga. Aktywiści chcą poszerzenia, ZDM ma wątpliwości

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
Zaktualizowano 
Strefa Płatnego Parkowania, Praga. Aktywiści chcą poszerzenia, ZDM ma wątpliwości
Strefa Płatnego Parkowania, Praga. Aktywiści chcą poszerzenia, ZDM ma wątpliwości Maciej Jeziorek / Archiwum
Strefa Płatnego Parkowania. Praga zdaniem aktywistów jest rozjeżdżana przez samochody spoza Warszawy. Sposobem ograniczenia ruchu miałoby być poszerzenie strefy płatnego parkowania. Nie wszyscy jednak zgadzają się z tym rozwiązaniem. Dalsza część tekstu poniżej.

Strefa Płatnego Parkowania. Praga będzie płatna?

Stowarzyszenie Porozumienie dla Pragi chce społecznych konsultacji w sprawie poszerzenia strefy płatnego parkowania na Pradze. Jak twierdzą aktywiści, to dobry sposób na ograniczenie ruchu samochodowego w tej części Warszawy. Wielu kierowców bowiem zostawia swoje pojazdy na Pradze i przesiada się na komunikację miejską, ograniczając ilość miejsc parkingowych dla mieszkańców.

Uważamy, że od kilku lat Praga jest wykorzystywana jako jeden wielki DARMOWY parking Park & Ride przez mieszkańców innych dzielnic/miejscowości podwarszawskich i chcemy to zmienić. Abonament dla mieszkańców kosztuje 30 zł/rocznie, strefa faworyzuje tych, co tu mieszkają. SPPN dobrze się sprawdza w dzielnicach o zwartej i gęstej zabudowie (Śródmieście, Ochota, część Pragi-Północ), gdzie kamienice nie mają podziemnych parkingów - pisze na swojej stronie internetowej stowarzyszenie.

Strefa Płatnego Parkowania, Praga. Trwa zbiórka podpisów

Zebranie 10 tys. podpisów pod wnioskiem o konsultacje społeczne mogłoby rozpocząć debatę na temat miejsc parkingowych na Pradze. Nowe przepisy miały być wprowadzane po konsultacjach z mieszkańcami. - Strefa uporządkuje praskie ulice. Miasto by wyznaczyć legalne miejsca, będzie musiało tworzyć pełnowartościowe miejsca, np. zmieniając organizację ruchu na jednokierunkową - argumentuje Porozumienie dla Pragi.

Entuzjastami tego pomysłu nie są przedstawiciele ZDMu. - Trzeba się też liczyć z tym, że strefa płatnego parkowania jest wyznaczona na oznakowanych miejscach parkingowych. W niektórych rejonach może się to wiązać z tym, że nieco mniej samochodów się zmieści niż parkuje tam w tej chwili - mówił w Radiu Kolor Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Miszczyn

Strefa płatnego parkowania i tak w Warszawie jest ogromna i nie ma sensu jej powiększać. Ciekawe czy mieszkańcy byliby zadowoleni gdyby w okolicach ich pracy zrobiono strefę płatnego parkowania.

N
Najezdzca

Jak ostatnia stacje metra budujemy w mieście zamiast po za miastem to się nie ma co dziwić że "najezdzca" parkuje w mieście.

Przykład metra które kończyć się będzie na Brodnie zamiast przy trasie szybkiego ruchu, gdzie jest olbrzymi teren na budowę stacji i parkingu.

W
Wawa

Albo natychmiast oczyścimy Nasze miasto z podwarszawskich najeźdźców, albo dalej będą żyli na Nasz koszt, zajmowali nasze miejsca parkingowe i niszczyli wszystko za co to My płacimy !!!

G
Gość

"nieco mniej samochodów się zmieści " ... no i dobrze, nie każdy musi mieć samochód a kto ma niech płaci.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3