Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Płatnego Parkowania Warszawa. Za darmo tylko na obrzeżach, parkowanie droższe o połowę. Jest pomysł zmian

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
Strefa Płatnego Parkowania Warszawa. Za darmo tylko na obrzeżach, parkowanie droższe o połowę. Jest pomysł zmian
Strefa Płatnego Parkowania Warszawa. Za darmo tylko na obrzeżach, parkowanie droższe o połowę. Jest pomysł zmian Bartosz Syta
Strefa Płatnego Parkowania. Warszawa od lat boryka się z problemem braku miejsc parkingowych. Jak temu przeciwdziałać? Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze proponuje, aby SPP rozciągała się znacznie dalej niż do tej pory. Miałaby objąć m.in. Bielany, Bemowo, Stegny, Bródno, Targówek i większą część Pragi. Parkowanie zdrożałoby, a wjazd do centrum podlegałby dodatkowo licznym ograniczeniom. Dalsza część tekstu poniżej

Według danych GUS w Warszawie zarejestrowanych jest 1,2 mln samochodów. W Strefie Płatnego Parkowania jest około 30 tys. miejsc postojowych a więc, jak twierdzi Stowarzyszenie Miasto jest Nasze, większość kierowców nie może liczyć na znalezienie miejsca dla swoich czterech kółek. Dlatego, zdaniem aktywistów miejskich, parkują oni nielegalnie. Większa powinna być nie tylko strefa płatnego parkowania. Warszawa musi również podnieść opłaty za parking. Stowarzyszenie proponuje:

  • 6 zł za pierwszą godzinę oraz czwartą i kolejną (zamiast dotychczasowych 3 złotych),
  • 7 zł za drugą godzinę (zamiast 3,60 zł),
  • 8 zł za trzecią godzinę.(zamiast 4,20 zł).

Stawki te miałyby obowiązywać w nowej, śródmiejskiej strefie, gdzie parkowanie byłoby płatne także w weekendy. Obowiązujące stawki nadal płacilibyśmy w pozostałych częściach miasta, ale strefa płatnego parkowania rozciągałaby się od Bemowa po Targówek i obejmowała znaczną część Warszawy. Strefą objęte były nie tylko miejsca, gdzie wiele osób dojeżdża do pracy (Służew, Służewiec, Wilanów), ale również Stare Bielany, Kamionek, Bródno, Nowe Włochy.

Strefa Płatnego Parkowania Warszawa. Będzie dłużej i drożej

Opłaty miałyby obowiązywać od 8 rano do 20, a nie jak do tej pory, do godziny 18. Takie rozwiązanie funkcjonuje m.in. w Krakowie. Więcej zapłacą nie tylko przyjezdni, ale też mieszkańcy, bo chcąc zarejestrować drugi samochód, płaciliby 200 złotych miesięcznej opłaty abonamentowej. Tańszy byłby natomiast abonament na pierwsze auto i miałby wynosić tylko 120 złotych rocznie.

Strefa Płatnego Parkowania Warszawa. Nie masz biletu? Zapłacisz znacznie więcej!

Za brak biletu parkingowego, zdaniem stowarzyszenia, również powinniśmy płacić więcej - 225 złotych mandatu zamiast obecnych 50 złotych. Jak argumentują działacze miejscy, to wciąż mniej niż wynosi kara za brak ważnego biletu na przejazd komunikacją miejską 266 zł. Zdaniem stowarzyszenia, zmiany mogłyby wejść w życie jeszcze we wrześniu tego roku.

Co sądzicie o tej propozycji?


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto