Wspólny dialog ma na celu wymianę wiedzy i doświadczeń oraz uzyskanie informacji od podmiotów, które zgłoszą chęć udziału w konsultacjach.
- Taki projekt mamy pierwszy raz w Polsce, gdzie będziemy dobudowywali pasy pod dużym ruchem. W historii jeszcze takiego czegoś nie było, w związku z tym chcemy przeprowadzić te konsultacje na odpowiednim etapie. Chcemy wyjść z takim rozwiązaniem niestandardowym, czyli przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe z zainteresowanymi firmami, które chciałby wystartować w przetargu na realizację tego zadania, czyli potencjalnie rozbudować tę drogę. Przedstawimy projekt - jak my go widzimy - i za sprawą wymiany wiedzy z zainteresowanymi firmami ten projekt jak najlepiej dopracujemy - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Do wykorzystania jest szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady
Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma w przyszłości ułatwić szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
W ramach wymiany wiedzy i doświadczeń GDDKiA planuje wdrożyć rozwiązania związane z technologią odnawialnych źródeł energii zapewniające jak największą samowystarczalność energetyczną autostrady A2. GDDKiA liczy także, że prace będą mogły być prowadzone przez całą dobę, ale czy jest to możliwe wykażą właśnie konsultacje rynkowe.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?