Wszystko zaczęło się w 1953 r. kiedy to zapadła decyzja o podjęciu prac nad polskim samochodem osobowym, który miał być produkowany masowo i powinien być na dodatek jeszcze dość tani. Tempo prac było iście ekspresowe gdyż już w końcu 1953 r. gotowy był egzemplarz prototypowy, w wkrótce kolejne. Po zakończeniu badań ruszyła w 1957 r. produkcja seryjna, która miała docelowo wynieść 10.000 pojazdów modelu „100” rocznie.
Syrena w Muzeum Techniki
W Muzeum będzie można zobaczyć m. in. Syrenę R20 oraz Syrenę Bosto. Wystawę zwieńczy nader ciekawy projekt, który tak naprawdę nigdy nie doczekał się kontynuacji w postaci wdrożenia do produkcji seryjnej, choć zdecydowanie na nią zasługiwał (Syrena 110). Całości dopełni replika Syreny Sport. Samochód, z którego można było być dumnym i który do dziś budzi wiele emocji.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?