Oferty na rozbudowę S7 Modlin-Czosnów powyżej budżetu
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że otwarto oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka S7 pomiędzy Modlinem i Czosnowem. Budżet zamawiającego wynosi dokładnie 542 mln 308 tys. 178 zł brutto, a najtańszą ofertę złożył Budimex. Opiewa ona na 598 mln 797 tys. 880 zł brutto. Pozostałe oferty przedstawiają się następująco:
- 616 232 688,18 zł - konsorcjum: Metrostav Polska (lider) Bielsko-Biała oraz Metrostav, Praga, Czechy
- 623 798 611,80 zł - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, Zawiercie
- 638 316 150,49 zł - Mostostal Warszawa, Warszawa
- 713 330 800,20 zł - PORR, Warszawa
- 819 559 272,37 zł - STRABAG, Pruszków
Zobaczcie też: Kiedy metro na Chrzanów? Wciąż nie ma gruntów, ani decyzji wojewody. Ratusz odpowiada: "termin nie jest zagrożony"
Kryteria oceny i najważniejsze terminy
Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30%, termin realizacji - 10%, cena - 60%.
Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2020 roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2024 roku - czytamy na stronie GDDKiA.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projekt budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie zbudowanie 9,7 km drogi ekspresowej S7 z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Natomiast konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową zamocowane do konstrukcji mostu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Fot. GDDKiA
Prace prowadzone pod ruchem, główne założenie to zminimalizowanie utrudnień
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk-Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu.
GDDKiA poinformowała, że na razie na trasie S7 łączącej Gdańsk z Warszawą kierowcy mają do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Pomiędzy granicą województwa mazowieckiego a Płońskiem w budowie są trzy z czterech odcinków.
Fot. GDDKiA
POLECAMY TEŻ:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?