Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sztuczna inteligencja bada ruch pieszy w Warszawie. Te miejsca w stolicy są najpopularniejsze

Redakcja
Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki transportowe mieszkańców Warszawy. Wpływ obostrzeń oraz lęk warszawiaków przed zarażeniem się w ścisku były widoczne w analizie, jaką przeprowadziliśmy wokół przystanków autobusowych, tramwajowych, metra oraz pociągów podmiejskich.

Spadek ruchu podczas wiosennego lockdownu sięgał 50% i najbardziej dotknął okolice dworców, w nieco mniejszym stopniu przystanki autobusowe. Z naszych danych wynika, że latem najszybciej warszawiacy zaczęli korzystać z metra – to w jego okolicach odnotowaliśmy największą liczbę osób. 

Wraz z postępem jesiennej fali epidemii wszystkie środki transportu miały ruch na poziomie wiosennego lockdownu.

Kolejna informacja na następnie stronie >>>
Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki transportowe mieszkańców Warszawy. Wpływ obostrzeń oraz lęk warszawiaków przed zarażeniem się w ścisku były widoczne w analizie, jaką przeprowadziliśmy wokół przystanków autobusowych, tramwajowych, metra oraz pociągów podmiejskich. Spadek ruchu podczas wiosennego lockdownu sięgał 50% i najbardziej dotknął okolice dworców, w nieco mniejszym stopniu przystanki autobusowe. Z naszych danych wynika, że latem najszybciej warszawiacy zaczęli korzystać z metra – to w jego okolicach odnotowaliśmy największą liczbę osób. Wraz z postępem jesiennej fali epidemii wszystkie środki transportu miały ruch na poziomie wiosennego lockdownu. Kolejna informacja na następnie stronie >>>Pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne
W Warszawie zbadano ruch pieszych za pomocą sztucznej inteligencji. Które miejsca były najbardziej popularne podczas pandemii? Gdzie warszawiacy lubili przebywać nocą? Które z miejsc wyludniły się? Tego dowiesz się z najnowszego raportu Firmy CitiesAI. Kliknij w zdjęcie lub przycisk, aby przejść do danych.

Pandemia a ruch pieszych w Warszawie

Firma CitiesAI właśnie opublikowała raport, który pokazuje, jak mieszkańcy poruszają się po stolicy i jak bardzo pandemia wpłynęła na ich codzienne aktywności. Nie jest tajemnicą, że przez ostatni rok ruch pieszy w dużej mierze był determinowany przez obostrzenia lub ich luzowanie. W czasie pierwszego lockdownu – jak pokazują wyniki CitiesAI – liczba pieszych zmalała o około 50% w całej Warszawie. W których miejscach stolicy było w tym czasie najwięcej pieszych? Do jakich miejsc piesi powrócili najszybciej? Tego dowiesz się w naszym przeglądzie poniżej. Kliknij w zdjęcie lub przycisk, aby przejść do danych.

Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki transportowe mieszkańców Warszawy. Wpływ obostrzeń oraz lęk warszawiaków przed zarażeniem się w ścisku były widoczne w analizie, jaką przeprowadziliśmy wokół przystanków autobusowych, tramwajowych, metra oraz pociągów podmiejskich.

Spadek ruchu podczas wiosennego lockdownu sięgał 50% i najbardziej dotknął okolice dworców, w nieco mniejszym stopniu przystanki autobusowe. Z naszych danych wynika, że latem najszybciej warszawiacy zaczęli korzystać z metra – to w jego okolicach odnotowaliśmy największą liczbę osób. 

Wraz z postępem jesiennej fali epidemii wszystkie środki transportu miały ruch na poziomie wiosennego lockdownu.

Kolejna informacja na następnie stronie >>>

Sztuczna inteligencja bada ruch pieszy w Warszawie. Te miejs...

Metoda przeprowadzonych badań

Jak zostały przeprowadzone badania? - W CitiesAI mierzymy ruch pieszych dzięki kamerom umieszczonym we flocie pojazdów poruszających się dzień w dzień po warszawskich ulicach. Każde zdjęcie trafia na nasze serwery i dzięki algorytmom sztucznej inteligencji zliczani są na nich ludzie, pojazdy, billboardy oraz inne nośniki reklamowe. Liczba wykonywanych zdjęć jest na poziomie 1⁄2 miliona dziennie. Bezpieczeństwo danych osobowych zapewniamy poprzez anonimizację sylwetek osób oraz tablic rejestracyjnych pojazdów - mówi Robert Migas-Mazur, CitiesAI DATA SCIENTIST.

Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki transportowe mieszkańców Warszawy. Wpływ obostrzeń oraz lęk warszawiaków przed zarażeniem się w ścisku były widoczne w analizie, jaką przeprowadziliśmy wokół przystanków autobusowych, tramwajowych, metra oraz pociągów podmiejskich.

Spadek ruchu podczas wiosennego lockdownu sięgał 50% i najbardziej dotknął okolice dworców, w nieco mniejszym stopniu przystanki autobusowe. Z naszych danych wynika, że latem najszybciej warszawiacy zaczęli korzystać z metra – to w jego okolicach odnotowaliśmy największą liczbę osób. 

Wraz z postępem jesiennej fali epidemii wszystkie środki transportu miały ruch na poziomie wiosennego lockdownu.

Kolejna informacja na następnie stronie >>>

Sztuczna inteligencja bada ruch pieszy w Warszawie. Te miejs...

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto