PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o otwarciu nowoczesnego, bezkolizyjnego skrzyżowania w Warce. Drogowy wiadukt na ul. Bielańskiej/Lotników zastąpił przejazd kolejowo-drogowy.
To jeden z efektów modernizacji linii między Warszawą a Radomiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 250 mln zł jest współfinansowana ze środków UE z instrumentu POIiŚ. Nowy obiekt to bezpieczniejsze przejazdy pociągów i lepszy system komunikacji drogowej. Kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami podczas przejazdu pociągu - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Większe bezpieczeństwo i sprawniejsza komunikacja
Efektywnie wykorzystywane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środki unijne to nowoczesna, bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Mieszkańcy Warki, wraz z modernizacją linii radomskiej, zyskali większe bezpieczeństwo i sprawniejszą komunikację między dwoma częściami miasta - mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
Nowy obiekt ma szerokość ponad 13 metrów - po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Znajduje się tam także ścieżka pieszo-rowerowa. Długość drogi na wiadukcie to ok. 200 metrów. Przebudowany został układ drogowy. Przy wiadukcie powstanie nowy przystanek kolejowy Warka Miasto, którego celem będzie zapewnienie mieszkańcom bliższego dostępu do kolei.
To kolejny wiadukt na Mazowszu, który powstał w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Podobne realizacje zwiększające poziom bezpieczeństwa i usprawniające ruch w mieście są na linii z Warszawy do Białegostoku i w ramach programu wiaduktowego m.in. w Pruszkowie, Legionowie, Teresinie i Celestynowie. Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie - wylicza Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szybka trasa kolejowa
Jak informują przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, w Warce powstanie jeszcze jedna dodatkowa bezkolizyjna przeprawa. Mowa o wiadukcie drogowym, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Grójeckiej. PKP PLK S.A. oczekują na pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie budowy.
Przypomnijmy, że od czerwca bieżącego roku pociągi między Warszawą a Radomiem kursują bez zastępczej komunikacji. W związku z zakończoną modernizacją linii kolejowej nr 8, czas podróży pociągiem dalekobieżnym na tym odcinku wynosi niewiele ponad 1 godzinę i 20 minut. Najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia kursują z prędkością 160 km/h, z kolei towarowe - 120 km/h.
Pasażerowie korzystają także z nowego przystanku Radom Stara Wola.
Wartość przebudowy odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom to koszt szacowany na ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
Warto podkreślić, że poprawa jakości szybkiej trasowy kolejowej na tym odcinku, jest niezwykle istotna chociażby z punktu widzenia budowanego lotniska Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976. Dzięki nowym inwestycjom, pasażerowie będą mogli przemieszczać się znacznie szybciej, z i do wspomnianego portu lotniczego.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?