Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybsza droga z Warszawy nad morze i do Krakowa. Ruszy budowa dwóch odcinków S7. Ekspresówki powstaną do 2024 roku

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Drogowcy dołożyli środki potrzebne na budowę drogi ekspresowej S7. Za cztery lata przejedziemy nią z Warszawy do Trójmiasta, a także - w drugą stronę - do Krakowa. Najwięcej pracy wymagać będzie remont mostu w Zakroczymiu.

W połowie roku drogowcy chcą podpisać umowę na budowę ekspresowej drogi S7. Odcinek Modlin-Czosnów (9,7 km). To stara, dziurawa dwupasówka, na której dziś można jechać 80, a miejscami maksymalnie 100 km/h. Po remoncie znikną kolizyjne skrzyżowania oraz sygnalizacja świetlna, a prędkość przejazdowa zostanie podwyższona do 120 km/h.

Ministerstwo Infrastruktury dołożyło do tego odcinka 98,4 mln zł. W ogłoszonym jeszcze w zeszłym roku przetargu najtańszą ofertę - 598,8 mln zł - zaproponował Budimex. W ramach prac poszerzony ma zostać most w Zakroczymiu, który zyska także chodnik (w kierunku Gdańska) i ścieżkę rowerową (w przeciwną stronę). Droga na tym odcinku będzie miała po trzy pasy ruchu. Prace powinny zakończyć się w 2024 roku.

- S7 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych Polski. Bezpieczna i wygodna droga ekspresowa połączy porty Trójmiasta z południem naszego kraju, przyczyniając się do rozwoju gospodarczego regionów położonych wzdłuż tej trasy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. W budowie są już pozostałe odcinki S7 na północ od Modlina. Z Płońska do Mławy przejedziemy w 2021 roku. Odcinek Siedlin - Modlin powinien być gotowy trzy lata później.

Siódemką do Krakowa

Drogowcy dołożyli również 68 mln zł do odcinka łączącego stolicę z Krakowem. Fragment S7 Moczydło-Miechów (na granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego) powstanie do 2023 roku. Zbuduje go za 752,9 mln zł firma Intercor. Ekspresówka ma mieć 18,7 km oraz po dwa pasy ruchu w każdą stronę z rezerwą na kolejny pas. Poza tym powstać mają dwa węzły: Książ i Miechów oraz dwa miejsca obsługi pojazdów.

Obecnie do ekspresowego połączenia Warszawy z Krakowem brakuje 55 km wygodnej drogi. Poza odcinkiem Moczydło-Miechów, w przetargu pozostaje fragment (5 km) Miechów - Szczepanowice, wobec którego trwa procedura odwoławcza w sprawie decyzji środowiskowej. Poza tym trwa już budowa drogi Szczepanowice - Widoma (13,1 km), a wkrótce robotnicy wejdą też na odcinek Widoma - Kraków (18,3 km).

Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto