Celem tej publikacji jest opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego.
Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne stanowić będą podstawę dla przepisów zawartych w przyszłym „kodeksie reklamowym” m.st. Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tego roku tzw. ustawa krajobrazowa.
Dzięki publikacji Warszawa dołączy do niewielkiego grona ośrodków miejskich w Polsce, które dysponują własnymi księgami standardów szyldowych. W odróżnieniu od pozostałych, warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania szyldów dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów.
- Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.
- Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa.
Zobacz też: Przebudowa Miodowej
Publikacja powstanie do końca 2015 roku.
Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?