Jak Południowa Obwodnica Warszawy zmieniła miasto? Zestawiliśmy zdjęcia z początku budowy z tymi wykonanymi po zakończeniu inwestycji. Momentami trudno zauważyć, że chodzi o to samo miejsce.
Oczywiście najważniejszą zmianą jest zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum. Szczególnie odczuli to kierowcy na Puławskiej oraz Dolince Służewieckiej. "Luźniej" jest również w tzw. Mordorze oraz na poszczególnych ulicach Ursynowa. Mieszkańcy tej ostatniej dzielnicy odetchnęli, ponieważ cały ruch tranzytowy odbywa się trasą S2, w tunelu pod dzielnicą.
Wraz z inwestycją udało się też skomunikować poszczególne dzielnice. Ciąg Branickiego/Płaskowicka złączył Wilanów z Ursynowem, a sama trasa S2 obie te dzielnice z Wawrem. Nagle przejazd z nowych osiedli po prawej stornie Wisły skrócił się z niemal godziny do... kwadransa.
Ale jest jeszcze jeden aspekt zmian. Południowa Obwodnica Warszawy (POW) na stałe zmieniła krajobraz tej części miasta. Gigantyczny tunel oraz węzły niektórym przypominają wielkie projekty infrastrukturalne Stanów Zjednoczonych. Szczególnie spektakularnie wygląda węzeł Ursynów Południe.
W archiwach GDDKiA znaleźliśmy zdjęcia z początku budowy POW. Zestawiliśmy je z tymi samymi ujęciami wykonanymi już po zakończeniu prac. Momentami trudno uwierzyć, że chodzi o te same miejsca. Zobaczcie sami.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?