Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Takiego autobusu jeszcze w Gdyni nie było! Supernowoczesny, zachwycający Mercedes-Benz eCitaro zaprezentowany nad morzem ZDJĘCIA

Dariusz Drąg
Z krótką wizytą do Gdyni zawitał Mercedes-Benz eCitaro. Jedyny w Polsce, jeden z pięciu takich autobusów demo w Europie.

Pojazd ten jest całkowicie ładowany w systemie „plug-in”. Producent zapewnia też możliwość instalacji urządzeń ładowania pantografowego w dwóch opcjach: zintegrowany z pojazdem odbierak prądu (pantograf) na dachu oraz szyny do ładowania na dachu, przystosowane do ładowania za pomocą stacjonarnego pantografu stacji ładującej.

Zobacz także: Stare trolejbusy mercedes idą w Gdyni na złom. Zastępują je bardziej nowoczesne pojazdy

Układ napędowy nowego eCitaro bazuje na elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 - z silnikami na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy - 2 x 485 Nm. Za sprawą dwukrotnego przełożenia na kołach uzyskuje się nawet moment rzędu 11 000 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca już od samego początku kursu może cieszyć się odpowiednią dynamiką jazdy, także przy pełnym obciążeniu.

Zobacz także: Po szesnastu latach przerwy na ulice Gdyni powracają przegubowe trolejbusy!

Według testów w ciężkich warunkach miejskich eCitaro uzyskuje w lecie zasięg około 150 km. W idealnych warunkach autobus pokonuje natomiast nawet 250 km bez doładowania. W prezentowanym egzemplarzu silniki zasilane są akumulatorami litowo-jonowymi o łącznej mocy 243 kWh, podzielonymi na dziesięć modułów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto