Jak się okazało, instytucja telefonu zaufania była strzałem w dziesiątkę. Przez okres dwóch lat eksperci pracujący na infolinii 116 111 odebrali aż 200 tys. połączeń od dzieci i młodzieży, która znalazła się w złej sytuacji życiowej bądź potrzebuje podzielić się swoim małym lub czasami ogromnym problemem z kimś, kto wysłucha i pomoże go rozwiązać.
Najczęstszymi tematami poruszanymi przez młodzież dzwoniącą pod numer Telefonu Zaufania są relacje rówieśnicze, kłopoty w szkole, kłopoty rodzinne, a także seksualność i dojrzewanie. Pod 116 111 najczęściej dzwoni młodzież w wieku 12-15 lat.
Telefon to nie tylko konsultacje i rozwiązywanie problemów poprzez rozmowę. Czasem taka rozmowa ze specjalistą może nie pomóc i potrzebna jest interwencja policji, np. w przypadkach wykorzystywania seksualnego lub przemocy w rodzinie. Pracownicy telefonu nie mogą jednak robić tego na siłę, jeżeli dziecko nie chce podać swoich danych lub adresu zamieszkania.
Podstawowymi zasadami fundacji są: a jak anonimowo, b jak bezpłatnie, c jak chętnie i d jak dyskretnie.
W Telefonie Zaufania pracuje 30 osób - psycholodzy, pedagodzy, konsultanci, terapeuci i wolontariusze. Telefon ten nie mógłby jednak istnieć, gdyby nie wparcie technologiczne i finansowe głównego partnera Fundacji "Dzieci Niczyje" Polkomtelu SA. Polkomtel nie tylko udostępnił platformę, na której fundacja mogła budować struktury telefonu, ale przede wszystkim zrobił to nieodpłatnie.
Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których zaczął działać telefon 116 111, docelowo we wszystkich krajach Unii Europejskiej telefon zaufania dla dzieci ma mieć ten sam numer.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?