Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Telewizja Polska odpowiada na protest internauty, który ma dość reklam w TVP

Redakcja
Kpt Nemo
- Jesteśmy wdzięczni za uwagi - przekonuje TVP, ale z emisji programów z lokowaniem produktu raczej nie zrezygnuje.

Kpt Nemo, internauta i użytkownik MM Grudziądz zaprotestował przeciwko zwiększającej się ilości reklam w programach telewizji publicznej.
Internauta wykrzyczał swoje niezadowolenie
Jego czarę goryczy przelała reklama typu product placement, która została sprytnie wkomponowana w scenę serialu "M jak Miłość". W jednym z odcinków bohaterowie serialu występowali z wypakowanymi po brzegi torbami z logo jednego z supermarketów. Subtelnie wskazywali, że zakupy w tym sklepie to dobry pomysł. Bohaterka między innymi z rozkoszą... wąchała owoce kupione w tym supermarkecie.
Przeczytaj protest Kpt Nemo!- Nie obchodzi mnie, że takie reklamy są dozwolone! Mam już ich po prostu dosyć w TVP i stanowczo protestuję przeciwko kolejnym ich formom! - wykrzyczał swoje niezadowolenie internauta czym wzbudził aplauz innych użytkowników sieci. - Od przyszłego miesiąca nie uiszczam abonamentu. Nie będę płacił za oglądanie reklam.
Co na to Telewizja Polska?
- Gros wpływów z abonamentu, ponad 60 proc. trafia do Polskiego Radia. Telewizja Polska jest zmuszona do pozyskiwania funduszy z reklam - przekonuje Agnieszka Dominiak, z biura prasowego TVP.
Wpływy z abonamentu 7 razy większe niż zyski wielkiej spółki
W 2010 roku sama telewizja publiczna otrzymała 221 mln zł wpływów z abonamentu (źródło TVP). Dla porównania to siedem razy więcej niż zyski w tym samym roku Kompanii Węglowej - największej spółki węglowej w Europie (źródło rzeczpospolita.pl). Albo inne porównanie - ponad połowa budżetu utrzymania 100 tys. miasta w Polsce.
To jednak nie wszystko. Na reklamach TVP zarobiła ponad 1,2 mld zł! Czy to ciągle mało, żeby utrzymać telewizję publiczną? Może zamiast zwiększać ilość reklam, przyciąć koszty utrzymania TVP, co od dawna proponują internauci i telewidzowie?
- To nieprawda, że mamy wysokie koszty utrzymania w porównianiu do telewizji komercyjnych. Proszę zauważyć, że żadna z tych stacji nie utrzymuje np. regionalnych oddziałów. Ich na to po prostu nie stać - zaznacza Agnieszka Dominiak.
Szanują opinie widzów, ale co z tego?
A co z protestem internauty, który odgraża się, że nie będzie już płacił abonamentu?
- Telewizja Polska tworzy program z myślą o swoim widzu i bardzo szanuje jego opinie. Do TVP codziennie dzwonią, mailują i przysyłają listy nasi wierni widzowie w różnych sprawach. Każdego traktujemy z należytym szacunkiem i jesteśmy wdzięczni za uwagi - zapewnia Agnieszka Dominiak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto