Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trąbienie pociągów uprzykrza życie mieszkańców Żoliborza. Wszystko przez nowo wybudowany przystanek Warszawa Powązki

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Polska Press Grupa/archwium
Od listopada 2019 r. działa przystanek Warszawa Powązki. Nowa stacja PKP, która łączy Wolę i Żoliborz, miała być dużym ułatwieniem dla pasażerów - przystanek jest dobrze skomunikowany z innymi środkami transportu i w dogodny sposób można z niego dojść na Cmentarz Powązkowski, co jest dużym plusem nie tylko przy Święcie Zmarłych. Okazuje się jednak, że jeżdżące tą trasą pociągi SKM są zmorą mieszkańców Żoliborza. Szczegóły w artykule poniżej.

Pociągiem na Powązki

1 listopada został oddany do użytku nowy przystanek kolejowy Warszawa Powązki. Jest on zlokalizowany pomiędzy przystankiem Warszawa Koło i Warszawa Gdańska, w sąsiedztwie wiaduktu na ul. Powązkowskiej. Dzięki tej stacji mieszkańcy Żoliborza Artystycznego i nowo wybudowanych osiedli przy ulicy Rydygiera zyskali szybkie połączenie ze stacją metra Dworzec Gdański i stacją kolejową Warszawa Gdańska.

Pociągi pokonują odcinek Warszawa Powązki-Warszawa Gdańska w około trzy minuty. Ale żoliborzanie wcale nie są wdzięczni za nowy przystanek kolejowy. Wręcz przeciwnie - ich irytacja na nowo wybudowaną stacją rośnie z każdym przejazdem pociągu SKM tą drogą.

Zobaczcie też:

Leo Express ze Śląska i Zagłębia do Warszawy

Zagraniczna konkurencja dla PKP wejdzie do Warszawy? Tak będ...

Zmora mieszkańców Żoliborza

Jak donosi Gazeta Żoliborza, mieszkańcy Żoliborza Artystycznego mają dość sygnałów dźwiękowych emitowanych przez pociągi podczas jazdy. Są one zbyt głośne i częste - za każdym razem, gdy kolejka przejeżdża obok przystanku czy pobliskiego przejazdu kolejowego, donośnie trąbi.

- Sygnały dźwiękowe pociągów są bardzo głośne. Od czasu budowy przystanku Warszawa Powązki słychać je znacznie częściej. Sam fakt, że w sąsiedztwie znajduje się przeprawa kolejowa, nie jest uciążliwy. Do tego można się przyzwyczaić, zresztą nowe składy są ciche. Gorzej jest jeśli chodzi o „trąbienie” pociągów, które stawia na nogi – skarży się jeden z mieszkańców w rozmowie z Gazetą.

Zobaczcie też:

Komunikacja miejska w Warszawie. Jak mieszkańcy oceniają sto...

Żoliborzanie narzekają, SKM tłumaczy

Dlaczego maszyniści używają sygnałów dźwiękowych tak często? Ich emitowanie nie wynika z chęci zakłócania ciszy lub budzenia mieszkańców - podkreśla Kamil Migała, rzecznik prasowy SKM, w rozmowie z Gazetą Żoliborza. Przepisy kolejowe zmuszają maszynistów do trąbienia oraz używania dźwięku ''baczność”, czyli jednego długiego tonu. Wśród znaków znajdujących się na szlakach kolejowych znajdują się takie, które sygnalizują kiedy trzeba użyć ostrzeżenia dźwiękowego i maszyniści muszą się do tego stosować.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto