reklama

Tramwaj do Wilanowa coraz bliżej. Wybrano firmę, która zaprojektuje 12-kilometrowy odcinek torów

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Zaktualizowano 
Rozstrzygnięto przetarg na firmę, która zaprojektuje 12 km torów tramwajowych do Wilanowa od stacji metra Pole Mokotowskie. Zwyciężyło krakowskie przedsiębiorstwo PROGREG. Wykonawca będzie miał około 15 miesięcy na przygotowanie dokumentacji trasy tramwajowej do Wilanowa, zdobycie wszystkich zgód i pozwoleń potrzebnych do przeprowadzenia inwestycji. Szczegóły w artykule poniżej.

Coraz bliżej do budowy trasy tramwajowej do Wilanowa

Tramwajarze rozstrzygnęli przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej do Wilanowa. Firma, która zwyciężyła, to krakowskie przedsiębiorstwo PROGREG.

Wykonawca przygotuje kompletną dokumentację, a także będzie musiał zdobyć wszystkie zgody i pozwolenia, potrzebne do przeprowadzenia inwestycji. Jednym z najważniejszych dokumentów do pozyskania będzie pozwolenie na budowę. Za swoją pracę spółka otrzyma 9,2 mln zł.

Budowa nowej linii potrwa w latach 2021-23. Firmę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych tramwajarze wybiorą w innym postępowaniu.

Z Wilanowa do do stacji metra Pole Mokotowskie w mniej niż 20 minut

Cała trasa do Wilanowa liczy około 20 kilometrów. Jej wykonanie podzielone jest na sześć odcinków, ale w obecnym przetargu chodzi jedynie o dwa z nich o łącznej długości około 12 kilometrów - od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa. Czas przejazdu tą trasą tramwajową wyniesie około 18 minut. Natomiast z Wilanowa do stacji metra Centrum tramwajem pojedziemy około 25 minut.

Izba Tradycji Tramwajów Warszawskich. Wyjątkowe miejsce dla ...

Którędy pojedzie tramwaj?

Nowa trasa będzie miała swój początek przy stacji metra Pole Mokotowskie, dalej tramwaje pojadą ulicą Rakowiecką do Puławskiej. Liczącą aż 20 metrów różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie trasa będzie przebiegać prosto ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów.

Trasa będzie miała dwie odnogi - pierwsza wzdłuż ulicy Gagarina aż do ulicy Czerniakowskiej. Druga odnoga będzie zbudowana wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów będzie zbudowana w ciągu Alei Rzeczpospolitej, a końcowy terminal trasy znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.

Zobaczcie też: Tramwaj do Wilanowa. Trasa z Dworca Zachodniego na Wilanów ma być gotowa za 4 lata

Tramwaj do Wilanowa. Trasa z Dworca Zachodniego na Wilanów m...

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
przyjezdny

deklarowane 18 minut od Branickiego do Metro Pole Mokotowskie to wg TARGEO.PL jest dla samochodu osobowego w sobotę wczesnym popołudniem a prognozowane na poniedziałek koło 7:30 to 27 minut JAZDY.. trzeba doliczyć czas stania tramwaju na przystankach, a będzie ich pewnie ponad 15

p
przyjezdny
19 listopada, 11:26, przyjezdny:

W praktyce ul. Spacerowa będzie miała po 1 pasie w każdą stronę, Goworka zwężą, bo nowe przystanki, Puławską przy Goworka zwężą o 2 pasy, bo będzie 3 torowisko dla tramwajów skręcających w Goworka, Belwederska i Sobieskiego też stracą co najmniej jeden pas w każdą stronę, bo trzeba zrobić przystanki, a na Bonifacego to pewnie będą wyburzać bloki, aby upchnąć torowisko, przystanki na Rakowieckiej na wysokości Aresztu i koło Wiśniowej oraz przed skrzyżowaniem z Puławską - kosztem 2 pasów jezdni, a oprócz tego do zmiany kilku miejscowych planów zagospodarowania

19 listopada, 12:53, Romek:

A czy można zatkać Al.Wilanowską jeszcze bardziej? Jak widać można, bardzo to kosztowne, ale taki będzie kolejny skutek, bo jechanie pod górę rowerem to nie jest propozycja dla wszystkich rowerzystów.

dokorkować Aleję Wilanowską można jeszcze na kilka sposobów:

1. bezinwestycyjny - przeprogramować światła na skrzyżowaniu z Doliną Służewiecką, aby ta miała światła jak Wilanowska czyli zielone w kierunku Wisły lewoskręt a następnie zielone w kierunku Ursynowa lewoskręt (oczywiście w tym czasie kierunek przeciwny ma czerwone); wydłuży to czas cyklu świateł do jakiś 6 minut

albo zezwolić na lewoskręt (z osobnym cyklem świateł z Al. Wilanowskiej w lewo w Al. Rzeczpospolitej)

2. inwestycyjne - wybudować sygnalizację świetlną dla wyjazdu z ul.Potoki w kierunku Puławskiej (moje marzenie o budowie tam możliwości wyjazdu w kierunku Wilanowa, ze światłami oczywiście, chyba nie zostanie spełnione)

lub skromniej - wybudować przejście z sygnalizacją świetlną na wysokości budynku Al. Wilanowska 31, przy czym sterowane przyciskiem przez pieszych oraz fotoradarem czułym na ponad 50km/h (to dla uspokojenia ruchu)

Zrzekam się praw autorskich do tych pomysłów, pod warunkiem umieszczenia na wspomnianych skrzyżowaniach imiennych tabliczek z nazwiskami urzędników, którzy podejmą decyzję o ich realizacji. Bo niestety, "modernizacja" skrzyżowań Al. Niepodległości z Batorego i Rakowiecką jest bezimienna i nie wiadomo, komu dziękować.

R
Romek
19 listopada, 11:26, przyjezdny:

W praktyce ul. Spacerowa będzie miała po 1 pasie w każdą stronę, Goworka zwężą, bo nowe przystanki, Puławską przy Goworka zwężą o 2 pasy, bo będzie 3 torowisko dla tramwajów skręcających w Goworka, Belwederska i Sobieskiego też stracą co najmniej jeden pas w każdą stronę, bo trzeba zrobić przystanki, a na Bonifacego to pewnie będą wyburzać bloki, aby upchnąć torowisko, przystanki na Rakowieckiej na wysokości Aresztu i koło Wiśniowej oraz przed skrzyżowaniem z Puławską - kosztem 2 pasów jezdni, a oprócz tego do zmiany kilku miejscowych planów zagospodarowania

A czy można zatkać Al.Wilanowską jeszcze bardziej? Jak widać można, bardzo to kosztowne, ale taki będzie kolejny skutek, bo jechanie pod górę rowerem to nie jest propozycja dla wszystkich rowerzystów.

p
przyjezdny

W praktyce ul. Spacerowa będzie miała po 1 pasie w każdą stronę, Goworka zwężą, bo nowe przystanki, Puławską przy Goworka zwężą o 2 pasy, bo będzie 3 torowisko dla tramwajów skręcających w Goworka, Belwederska i Sobieskiego też stracą co najmniej jeden pas w każdą stronę, bo trzeba zrobić przystanki, a na Bonifacego to pewnie będą wyburzać bloki, aby upchnąć torowisko, przystanki na Rakowieckiej na wysokości Aresztu i koło Wiśniowej oraz przed skrzyżowaniem z Puławską - kosztem 2 pasów jezdni, a oprócz tego do zmiany kilku miejscowych planów zagospodarowania

A
A tak sobie myślę
19 listopada, ‎08‎:‎38, Romek:

Oczywiście, bo prosta i naturalna i krótsza linia Wilanów- Metro Wilanowska nie wchodzi w grę. Ciekawe dlaczego? Mieszkańcom Wilanowa i Dolnego Mokotowa gratuluję zwężenia Belwederskiej.

Ciekawe jak z płynnością ruchu Rakowiecka, Puławska, Goworka.

R
Romek

Oczywiście, bo prosta i naturalna i krótsza linia Wilanów- Metro Wilanowska nie wchodzi w grę. Ciekawe dlaczego? Mieszkańcom Wilanowa i Dolnego Mokotowa gratuluję zwężenia Belwederskiej.

A
Aga

Nie piszecie, ze ten tramwaj ma jechac tez przez Pole Mokotowskie, ktore rozkopia i zmniejsza po to zeby polozyc tory. I to jest bardziej niz smutne... Obecna wladza Warszawy niszczy tereny zielone

G
Gość

PRZECIEŻ TRAMWAJ DO WILANOWA JUŻ BYŁ !!!!(jezdziłem nim do szkoły w śródmieściu !!!!!Więc o co chodzi z tym "projektowaniem" ?????????).

G
Gość

Znajac wiele osob z Wilanowa uwazam trase tego tramwaju za wielka pomylke. Przeciez 80procent pracuje w Mordorze.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3