Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Wilanowa. Przedłuża się wybór wykonawcy. Tramwaje Warszawskie muszą powtórzyć aukcję internetową

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Wizualizacja tramwaju do Wilanowa
Wizualizacja tramwaju do Wilanowa Tramwaje Warszawskie
Wybór wykonawcy tramwaju do Wilanowa przedłużony. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie jednej ze startujących w przetargu firm i nakazała Tramwajom Warszawskim powtórzyć aukcję elektroniczną. Należy ponownie przeliczyć punkty, bowiem KIO uznała, że doświadczenie personelu zwycięskiej firmy Budimex nie kwalifikuje się do ich przyznania. Szczegóły poniżej.

Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie na początku stycznia, Budimex wygrał aukcję elektroniczną wykonawców, którzy chcą zbudować tramwaj do Wilanowa. Firma za całość zamówienia zaproponowała 732 mln 234 tys. zł, co oznacza, że w odniesieniu do odcinka podstawowego (obejmującego budowę trasy od ul. Puławskiej wzdłuż Jana III Sobieskiego za skrzyżowanie z ul. Św. Bonifacego) cena wyniosłaby ponad 492 mln zł. Z kolei budżet TW to ok. 498 mln zł.

Od tego wyniku odwołała się jednak jedna ze startujących w przetargu firm - ZUE - która podważyła doświadczenie menadżerów Budimexu. We wtorek, 8 lutego, Krajowa Izba Odwoławcza uznała skargę za zasadną i nakazała TW powtórzyć aukcję i ponownie przeliczyć punkty.

(...) [KIO - przyp. red.] uznała, że w rzeczywistości doświadczenie personelu Budimex SA nie jest doświadczeniem, które kwalifikuje się do przyznania punktów. Z uwagi na konieczność zmiany punktacji jesteśmy zobowiązani do powtórzenia aukcji elektronicznej - powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy TW, w rozmowie z serwisem transport-publiczny.

Przetarg na tramwaj do Wilanowa ogłoszono we wrześniu. Na razie nie wiadomo kiedy aukcja zostanie powtórzona, Tramwaje Warszawskie chcą to zrobić jak najszybciej, aby nie stracić współfinansowana z funduszy unijnych.

Tramwaj do Wilanowa - trasa

Nowa trasa zacznie swój bieg na ul. Puławskiej przy ul. Goworka. Liczącą aż 22 metry różnicy poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać prosto ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów.

Dla trasy zaplanowano dwie odnogi. Pierwsza z nich będzie biegła wzdłuż ulicy Gagarina aż do ulicy Czerniakowskiej. To oddzielny projekt, który Tramwaje Warszawskie prowadzą wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji. W ramach umowy, która obejmie projektowanie i prace budowlane, powstaną tory zakończone terminalem o długości około 1 km. Druga planowana odnoga, o długości około 800 metrów, będzie zbudowana wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego i poprowadzi aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów powstanie w ciągu alei Rzeczypospolitej, a końcowy terminal trasy znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.

Uzupełnieniem dla przyszłego torowiska na Wilanów będą nowe przystanki wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne z rozkładem jazdy. W sumie na trasie powstanie 31 takich przystanków.

Tramwaje Warszawskie
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto