To najważniejsza inwestycja tramwajowa w Warszawie - tak o budowie nowej trasy tramwajowej, która połączy Wilanów z centrum stolicy mogliśmy przeczytać na stronie stołecznego Ratusza ponad dwa miesiące temu. Dziś opinia ta z pewnością nie uległa zmianie, pojawiły się jednak komplikacje, jeśli chodzi o realizację przedsięwzięcia. Chętnych do budowy nie brakuje, ale oferty firm zgłaszających się do wykonania zadania znacznie przekraczają budżet, jaki miasto przewidziało na inwestycję.
Tramwaje Warszawskie poinformowały za pośrednictwem swojej strony internetowej o otwarciu ofert w przetargu na budowę nowej linii tramwajowej. Chętnych do budowy jest aż siedem firm. Najniższą kwotę zaproponował Budimex - 945 mln 528 tys. zł. Wartość najwyższej propozycji to z kolei 1 mld 820 mln 447 tys. zł. Poniżej przedstawiamy wszystkie oferty:
- Budimex - 945 mln 528 tys. zł.
- Konsorcjum firm Balzola Polska oraz Lantania - 973 mln 623 tys. zł
- PORR - 1 mld 218 mln 438 tys
- ZUE - 1 mld 222 mln 231 tys
- Trakcja - 1 mld 230 mln
- Strabag - 1 mld 778 mln 989 tys
- Gulermak - 1 mld 820 mln 447 tys
Miasto przewidziało na tę inwestycję około pół miliarda złotych.
Aukcja elektroniczna
Jak informują tramwajarze, powyższe kwoty nie są ostateczne i mogą ulec zmianie.
Ostateczna cena nie jest jeszcze jednak znana, bo wykonawcy którzy złożyli oferty będą uczestniczyli w aukcji elektronicznej. Dotychczasowe doświadczenie pozwala oczekiwać, że w wyniku przewidzianej aukcji elektronicznej ceny zostaną obniżone. Przetarg zawiera opcje pozwalające podzielić inwestycję na etapy w zależności od możliwości finansowych budżetu miasta - informują Tramwaje Warszawskie.
Zdaniem TW, nie należy spodziewać się unieważnienia przetargu.
Tramwaj do Wilanowa w 2023 roku
Przetarg na budowę nowej linii tramwajowej łączącej Wilanów z centrum Warszawy ogłoszono we wrześniu. Ośmiokilometrowa trasa zacznie swój bieg na ul. Puławskiej przy ul. Goworka. Liczącą aż 22 metry różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać prosto ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów.
Dla trasy zaplanowano dwie odnogi. Pierwsza z nich będzie biegła wzdłuż ulicy Gagarina aż do ulicy Czerniakowskiej. To oddzielny projekt, który Tramwaje Warszawskie prowadzą wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji. W ramach umowy, która obejmie projektowanie i prace budowlane, powstaną tory zakończone terminalem o długości około 1 km. Druga planowana odnoga, o długości około 800 metrów, będzie zbudowana wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego i poprowadzi aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów powstanie w ciągu alei Rzeczypospolitej, a końcowy terminal trasy znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego - czytamy w komunikacie Tramwajów Warszawskich.
Tramwaje Warszawskie informują, że uzupełnieniem dla przyszłego torowiska na Wilanów będą nowe przystanki wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne z rozkładem jazdy. W sumie na trasie powstanie 31 takich przystanków.
Zbudujemy 8 km nowej trasy, dzięki której mieszkańcy dzielnicy dotrą do centrum w 30 minut - dziś podróż samochodem w godzinach szczytu trwa nawet 50 min. Zadbamy też o środowisko, tory obsadzimy trawą i rozchodnikiem. Wilanów będzie już trzynastą stołeczną dzielnicą, która zyska połączenie tramwajowe. Prace budowlane będą realizowane w latach 2022-2023 - mówił we wrześniu prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?