Tramwaj do Wilanowa. Znamy rozstrzygnięcie aukcji elektronicznej. 500 milionów za odcinek do św. Bonifacego, a co dalej?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Tramwaje Warszawskie
Udostępnij:
Znamy zwycięzcę aukcji elektronicznej na budowę trasy tramwajowej w kierunku Wilanowa. W rozpisanym przez Tramwaje Warszawskie konkursie ofert prowadzi firma Budimex, który zaproponował za całość 732 mln zł, w tym 492 miliony złotych za odcinek podstawowy – do św. Bonifacego. Kwota ta mieści się w ogólnym budżecie zamawiającego.

Przetarg został rozpisany w listopadzie. Siedmiu chętnych przedstawiło oferty wynoszące od 945,5 milionów złotych aż do 1 miliarda 821 milionów złotych. Tramwaje Warszawskie jednak od początku deklarowały, że budżet określony jest na 498,3 mln zł, w tym 325,4 mln zł na zadanie podstawowe – to znaczy do ulicy św. Bonifacego.

W toku rozwoju licytacji Budimex zszedł do kwoty 732 mln 234 tys. zł. 492 miliony złotych, według ich kosztorysu, pochłonie wspomniany odcinek podstawowy. W przetargu przewidziano aukcję elektroniczną w kryterium ceny, dlatego wygląda na to, że to Budimex wybuduje nową linię tramwajową. Póki co nie znamy szczegółów jak będzie wyglądać kwestia budowy odcinka od św. Bonifacego do Błoń Wilanowskich.

- W tej chwili analizujemy sytuację i rozmawiamy ze spółką. Ten projekt jest priorytetowy, więc staniemy na głowie, żeby znaleźć te pieniądze (dodatkowe 200 mln zł - red.) - powiedział dziennikarzom Rafał Trzaskowski.

Tramwaje Warszawskie

Macieja Dutkiewicza, rzecznika prasowego Tramwajów Warszawskich zapytaliśmy co z pozostałym odcinkiem i dokapitalizowaniem spółki. Czy umożliwi wybudowanie dalszej części trasy do Błoń Wilanowskich?

- W tym momencie na pewno nie rozmawiamy o tym czy ta trasa powstanie, a kiedy. To projekt współfinansowany przez Unię Europejską, więc zobowiązaliśmy się do wybudowania odcinka do Błoń Wilanowskich. Niestety sytuacja finansowa samorządów jest taka, a nie inna i musieliśmy to rozciągnąć w czasie - tłumaczy nam Dutkiewicz. Potwierdzam także, że spółka została dokapitalizowana, ale zgodnie z zawartymi zapisami możemy w ciągu 10 miesięcy zdecydować o uruchomieniu opcji dalszej budowy do Błoń Wilanowskich - dodaje.

Zamówienie podstawowe ma zostać zrealizowane w ciągu 22 miesięcy od zawarcia umowy. Kiedy to nastąpi? Jak tylko Tramwaje Warszawskie zakończą formalności związane z rozstrzygnięciem postępowania w formie aukcji elektronicznej. Potem należy czekać na ewentualne odwołania i uprawomocnienie wyniku w celu podpisania umowy. Przekazanie placu pod budowę linii tramwajowej ma nastąpić w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Zgłoszenie do odbioru podstacji trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 16 miesięcy.

W ciągu 10 miesięcy od zawarcia umowy zamawiający może zdecydować o uruchomieniu którejś z trzech opcji. Na realizację każdej z nich wykonawca będzie miał 20 miesięcy od daty wskazanej w oświadczeniu zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji.

Wilanowski tramwaj będzie zielony

Co ciekawe, rzecznik tramwajów warszawskich poinformował nas także, że będzie to trasa z drzewami sadzonymi na przystankach, a także wzdłuż torów. Drzewa wzdłuż torów mają być specjalnie przycinane, żeby nie utrudniać poruszania się pojazdom. Będą także zielone torowiska. Trasę obejmie także zielona fala sygnalizacji świetlnej - tramwaje będą miały priorytet.

Przełomowe odkrycie polskich naukowców

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie