Tramwaj do Winnicy
Po rozprawie przed Krajową Izbą Odwoławczą, która odbyła się w poniedziałek (7 października), odwołanie złożone przez jedną z firm zostało oddalone. A to oznacza utrzymanie wyboru najkorzystniejszej oferty ze strony Tramwajów Warszawskich.
- Trasa pobiegnie od ul. Strumykowej do pętli Winnica. Inwestycji będzie towarzyszyć przebudowa dróg, powstaną także nowe chodniki i drogi dla rowerów. Torowisko będzie miało zieloną zabudowę, co oznacza że między szynami zaplanowaliśmy posadzić rośliny - mówi Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.
Na peronach na trasie i na pętli Winnica, gdzie powstaną przystanki tramwajowo-autobusowe, Tramwaje Warszawskie zainstalują tablice z systemem informacji pasażerskiej. W tym miejscu pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Na końcu trasy - u zbiegu ul. Dionizosa i Winorośli - zamontowany zostanie rozjazd dzięki, któremu tramwaje dwukierunkowe będą mogły zmieniać kierunek jazdy. Uzupełnieniem układu torowego, będzie pętla umożliwiająca zawracanie również tradycyjnym składom.
Zobacz również:
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most na Wiśle im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Zaplanowano, że budowa przedłużenia trasy tramwajowej do pętli na Winnicy potrwa 10 miesięcy plus okresy zimowe liczone od 15 listopada do 15 marca.
POLECAMY TEŻ:
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?