Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Gocław w 2021 roku! Tory wzdłuż działek i nad trasą Łazienkowską

Redakcja
Tramwaj na Gocław w 2021 roku. Tramwaj wzdłuż działek i nad trasą Łazienkowską
Tramwaj na Gocław w 2021 roku. Tramwaj wzdłuż działek i nad trasą Łazienkowską Ewelina Wójcik
Gocław zyska dogodne połączenie z centrum. Do metra, niezależnie od korków, tramwajem dojedziemy w 17 minut. Robotnicy wytną jednak aż 1,5 tys. drzew i krzewów. W ich miejsce staną nowe. Nie wiadomo jednak w jakiej liczbie.

Kluczowa dla Gocławia inwestycja ma już decyzję środowiskową. Oznacza to, że tramwaj do pętli na Bora-Komorowskiego dojedzie za cztery lata. Po konsultacjach społecznych wybrano wariant oznaczany w materiałach numerem dwa. - Wybrany został wariant W2C z torami nad trasą Łazienkowską. Na pewno będziemy musieli zagłębić tę trasę - zapowiada Michał Powałka, rzecznik tramwajów warszawskich. To oznacza utrudnienia dla kierowców, ale na razie nie musimy się ich obawiać. Budowę zaplanowano dopiero na lata 2019-2021.

Trasa tramwajowa będzie przebiegać wzdłuż Kanału Wystawowego (równoległe do ulicy Międzynarodowej), nad trasą Łazienkowską, w pobliżu ulicy Nowaka-Jeziorańskiego i dalej Bora-Komorowskiego aż do pętli Gocław.
- Na odcinku Pętla Gocław - Fieldorfa trasa będzie przebiegała w pasie pomiędzy jezdniami, zaś na odcinku Fieldorfa - Skalskiego - po stronie północnej istniejącej jezdni ul. Bora-Komorowskiego - wyjaśnia Powałka. Tramwajarze zapowiadają, że większość torów będzie miało ekologiczną, trawiastą zabudowę. Poza tym w ramach inwestycji nasadzone zostaną drzewa i krzewy, przede wszystkim w miejscach gdzie konieczne będą wycinki w czasie budowy.

Najbardziej zmienią się okolice ogródków działkowych na Saskiej Kępie. - Wokół trasy tramwaju, wzdłuż Kanału Wystawowego, będziemy budować park linearny - tłumaczy Michał Powałka. Oznacza to, że wzdłuż torów powstanie chodnik i ścieżki rowerowe. Będzie też mała architektura, a także sporo zieleni, której domagali się mieszkańcy w czasie konsultacji. Bowiem zgodnie z uzyskaną decyzją środowiskową wyciętych zostanie 572 drzew i ponad tysiąc krzewów. - Około 50 proc. drzew przeznaczonych do wycinki to drzewa owocowe, w słabszej kondycji i o niższej wartości przyrodniczej. W wariancie który będziemy realizować tylko 8 drzew – lip, spośród wskazanych do wycinki oceniono jako cenne. Liczba nasadzeń będzie wynikiem prac nad koncepcją programowo-przestrzenną i architektoniczno-urbanistyczną - dodaje rzecznik tramwajów warszawskich. Dokładną liczbę nowych nasadzeń poznamy za kilka miesięcy.

Trasa tramwajowa, od strony centrum będzie przebiegała mostem Poniatowskiego. Tuż za skrzyżowaniem Waszyngtona z Międzynarodową odbije w prawo, w kierunku Gocławia. Tam będzie biegła wzdłuż Kanału Wystawowego, a następnie nad trasą Łazienkowską.

Szacunkowy koszt budowy to 215,8 mln zł. Na nowej trasie znajdą się dwie linie. Pierwsza z centrum, a druga z ciągu al. Zieleniecka - Targowa. Każda z nich będzie jeździła co cztery minuty. Specjalnie na tę trasę zakupionych zostanie 18 tramwajów jednokierunkowych. Cała budowa trwać będzie w latach 2019-2021.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto