Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Kasprzaka. Wkrótce zamknięcie dwóch ulic na Woli. Rusza kolejny etap budowy nowej trasy tramwajowej w Warszawie

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Zamykają Wolską i Kasprzaka. Rusza kolejny etap budowy nowej trasy tramwajowej
Zamykają Wolską i Kasprzaka. Rusza kolejny etap budowy nowej trasy tramwajowej Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Trwają prace przy budowie kolejnych odcinków na trasie tramwaju na Kasprzaka. W związku z nowym etapem działań, w okolicach robót zmieni się organizacja ruchu. W piątek 12 maja tramwajarze zamkną jezdnię ul. Wolskiej w stronę centrum. Z kolei w środę 17 maja otworzą ul. Wolską, ale z ruchu wyłączą jezdnię ulicy Kasprzaka prowadzącą w stronę Bemowa. W obu fazach prac autobusy będą kursować zmienionymi trasami. Szczegóły poniżej.

Stołeczny Ratusz poinformował, że wraz z postępem prac i budową kolejnych odcinków na trasie tramwaju na Kasprzaka, nastąpią zmiany w organizacji ruchu.

Od piątku 12 maja, od godziny 13:00 tramwajarze zaplanowali układanie nowego asfaltu na ul. Wolskiej. Nawierzchnia na jezdni w stronę centrum będzie wykonana już w docelowym układzie - z nowymi krawężnikami i wszystkimi warstwami asfaltu.

Zamykają Wolską i Kasprzaka. Rusza kolejny etap budowy nowej trasy tramwajowej

Tramwaj na Kasprzaka. Wkrótce zamknięcie dwóch ulic na Woli....

Zmiany w stronę centrum

Urzędnicy informują że:

  • Na kierowców jadących z ul. Połczyńskiej za skrzyżowaniem z ul. Sowińskiego czekać będą dwa pasy ruchu
  • Dwa lewe pasy zostaną zagrodzone - aż do skrzyżowania z ul. Elekcyjną
  • Jeździć będzie można dwoma prawymi pasami, które potem płynnie poprowadzą w jezdnię ul. Kasprzaka
  • Buspas, na skrajnym prawym pasie, zostanie zlikwidowany i przeznaczony dla ruchu ogólnego
  • Na ul. Kasprzaka jadący z Wolskiej skorzystają początkowo z trzech, a na skrzyżowaniu z Ordona - czterech pasów ruchu
  • Sygnalizacja świetlna pozwoli kierowcom zawrócić na drugą nitkę ulicy Kasprzaka z powrotem w stronę Bemowa
  • Na skrzyżowaniu ul. Elekcyjnej z ul. Wolską drogowcy będą budować chodnik. W związku z robotami to miejsce zostanie wyłączone z ruchu rowerowego

Zmiany w stronę Bemowa

Ratusz przekazał także informacje dotyczące utrudnień dla kierowców, którzy będą podróżować w stronę dzielnicy Bemowo. W komunikacie czytamy, że:

  • Na ul. Wolskiej do ul. Redutowej będą trzy pasy ruchu. Następnie prawy skręci w ul. Redutową, a dwa pozostałe - do jazdy prosto - zwężą się do jednego
  • Za połączeniem z jezdnią Kasprzaka znowu zacznie się zwiększać liczba pasów
  • Za cmentarzem Wolskim zostanie zlikwidowany buspas, a na skrzyżowaniu z Fortem Wola dostępny będzie prawoskręt, dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo
  • Zalecany dojazd do ul. Redutowej poprowadzi ul. Kasprzaka, Ordona i Wolską. Z kolei wyjazd z ul. Redutowej na Wolską możliwy będzie jednym pasem wyłącznie w prawo
  • Na wysokości ul. Redutowej urządzona zostanie tymczasowa "zebra” przez ul. Wolską

Taka organizacja ruchu potrwa do środy 17 maja. Urzędnicy przypominają, że cały czas prowadzone są roboty na jezdni Kasprzaka od ul. Ordona w stronę Bemowa.

Zamykają Wolską i Kasprzaka. Rusza kolejny etap budowy nowej trasy tramwajowejUrząd Miasta Stołecznego Warszawy

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej

Ratusz przekazał, że w tym etapie prowadzenia robót skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 167, 197 i nocnej N42.

  • Autobusy linii 167 w kierunku Siekierek pojadą ulicą Elekcyjną, z pominięciem Redutowej. W stronę Starego Bemowa trasa nie zmieni się
  • Dla linii 197 przywrócona zostanie trasa podstawowa, tj. do Cmentarza Wolskiego, natomiast w przeciwnym kierunku, do Gwiaździstej, autobusy ominą zamknięty fragment skrzyżowania Redutowej z Wolską i pojadą ulicami Kasprzaka, Ordona oraz Wolską do Redutowej
  • Autobusy nocne N42 w stronę Osiedla Górczewska pojadą trasą podstawową ulicami Redutową, Wolską i Połczyńską. W przeciwnym kierunku trasa pozostanie bez zmian.

Budowa torowiska w ul. Kasprzaka

W ciągu dnia w piątek 17 maja, drogowcy otworzą ul. Wolską w stronę centrum, ale jednocześnie u zbiegu z ul. Ordona wyłączą z ruchu jezdnię Kasprzaka w stronę Bemowa. To właśnie w miejscu zamykanej drogi wybudowane zostanie torowisko nowej trasy tramwajowej.

Ratusz podaje, że w tym etapie przywrócone zostaną wszystkie relacje na skrzyżowaniu ul. Wolskiej z ul. Redutową.

Zmiany w stronę centrum

W komunikacie urzędników czytamy, że:

  • Na ul. Wolskiej przywrócone do ruchu zostaną dwa pasy ruchu tzw. środkowej jezdni ul. Wolskiej
  • Przed skrzyżowaniem z Redutową dołączy do nich lewoskręt w tę właśnie ulicę
  • Za skrzyżowaniem kierowcy nadal będą korzystać z dwóch pasów: do jazdy prosto oraz do jazdy prosto i w prawo na ul. Kasprzaka
  • Na dolnej jezdni Wolskiej - od Sowińskiego, dostępny będzie prawoskręt do Goleszowskiej, a na dalszym odcinku zostanie przywrócony buspas
  • Za rozwidleniem Wolskiej i Kasprzaka w stronę Ordona będzie można podróżować dwoma pasami Wolskiej
  • Na Kasprzaka będą dwa pasy ruchu - jeden prowadzący prosto i drugi – początkowo będący buspasem, a następnie przechodzący w prawoskręt w ul. Ordona

Ratusz dodaje, że zachodnia część jezdni ul. Ordona, prowadząca w kierunku od Wolskiej do Kasprzaka, zostanie wyłączona z ruchu. Na odcinku od Jana Kazimierza na północ - wyłączony z ruchu zostanie lewy pas Ordona, a z prawego będzie można skręcić w prawo. Za Kasprzaka, cały czas w kierunku północnym, ul. Ordona ponownie będzie miała dwa pasy: lewoskręt oraz pas prosto-prawo.

Zamykają Wolską i Kasprzaka. Rusza kolejny etap budowy nowej trasy tramwajowejUrząd Miasta Stołecznego Warszawy

Zmiany w stronę Bemowa

W komunikatu zamieszczonego na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy dowiadujemy się, że:

  • Przed rondem Tybetu zmieni się organizacja (ale nie liczba) pasów na Kasprzaka. Autobusy zostaną przeniesione z prawoskrętu w al. Prymasa Tysiąclecia na przylegający do niego pas do jazdy prosto. Wynika to z likwidacji skrajnego prasa na samym rondzie - zostaną tu dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo
  • Za Grabowską - na jezdni Kasprzaka w stronę Bemowa - dostępne będą wyłącznie dwa prawoskręty w ul. Ordona. Z tej jezdni kierowcy pojadą tylko w stronę Wolskiej. Chcący skręcić z Kasprzaka w lewo w Ordona i dojechać do Jana Kazimierza będą mogli to zrobić z lewoskrętu poprowadzonego "pod prąd” drugą jezdnią Kasprzaka
  • W stronę Bemowa będzie można przejechać także ul. Wolską. Na jej skrzyżowaniu z Elekcyjną zostanie dopuszczone zawracanie w stronę centrum. Poza tym z trzech pasów będzie można tu pojechać prosto i dodatkowo ze skrajnego z nich w prawo
  • Za Elekcyjną do Redutowej poprowadzą trzy pasy. Na skrzyżowaniu z tą ulicą będzie można skręcić w prawo z jednego pasa Wolskiej. Dodatkowo z samej Redutowej możliwy będzie wyjazd na Wolską w obie strony

Utrudnienia na skrzyżowaniu Kasprzaka i Ordona potrwają do wakacji. Władze stolicy przypominają, że jezdnia Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa już nigdy nie zostanie przywrócona. Pojedziemy tędy tramwajem już pod koniec 2023 roku.

Kolejne zmiany w komunikacji

W związku z utrudnieniami, skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 105, 167, 184, 197 i N42.

  • Autobusy linii 105 w kierunku Ronda Daszyńskiego będą jeździły bez zmian, natomiast w stronę Osiedla Górczewska pojadą ulicami Ordona i Wolską
  • Linia 167 wróci na swoją podstawową trasę
  • Autobusy linii 184 na Szczęśliwice pojadą z ulicy Elekcyjnej w Wolską a w przeciwnym kierunku trasa nie zmieni się
  • Autobusy linii 197 i N42 wrócą na swoje podstawowe trasy

Tramwaj na Kasprzaka

Urzędnicy przypominają, że budowana nowa trasa tramwajowa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra - Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza.

Długość nowo budowanych i modernizowanych torów przekracza 3 km. Powstają także cztery nowe przystanki.

Trasa na Kasprzaka, na całej długości inwestycji, gotowa będzie w tym roku. Za realizację inwestycji odpowiada firma Strabag. Koszt przedsięwzięcia szacuje się na kwotę 205,4 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez UE w wysokości 156 mln złotych.

Szczegółowe informacje dotyczące inwestycji dostępne są na tej stronie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto