Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Wilanów. Kładki na Sobieskiego przejdą do historii. Aktywiści walczyli o to od lat. Jakie jeszcze czekają nas zmiany?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Krystian Dobuszyński
Już w najbliższy weekend rusza budowa tramwaju do Wilanowa. Przy okazji tej inwestycji znikną też cztery kładki pieszo-rowerowe nad ulicą Sobieskiego. Od lat na zamianę ich w naziemne przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe walczyli aktywiści miejscy. Ulica Sobieskiego przy okazji budowy tramwaju ma przejść liczne zmiany. Analizujemy je wszystkie.

Obecnie kładki nad Sobieskiego znajdują się w czterech lokalizacjach:

  • ul. Sobieskiego 102a (lokalizacja kładki) / 100a (lokalizacja nowego przejścia i przejazdu)
  • w osi ulic Czarnomorskiej i Spalskiej
  • na wysokości ul. Iberyjskiej
  • ul. Sobieskiego 10 (przy szpitalu)

Tramwaj na Wilanów. Kładki na Sobieskiego przejdą do histori...

Jak poinformował Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej dodatkowe przejazdy rowerowe powstaną wzdłuż przejść dla pieszych, które zostaną wyznaczone nie tylko w miejscu kładek. Na Sobieskiego takie przejście z przejazdem powstanie jeszcze na wysokości ul. Władysława Hańczy i ul. Iwonickiej (wraz z łącznikiem do ul. Portofino).

Przedstawiciele miasta podkreślają, że chociaż drogi rowerowe są po obu stronach Sobieskiego to w tej materii nadal jest co robić

Między innymi zapowiadają modernizację sygnalizacji świetlnych. Przejazdy rowerowe poszerzone mają zostać do przepisowej szerokości 3 m. Zostaną zlikwidowane absurdy takie jak np. przy skrzyżowaniu z ul. św. Bonifacego (słup na środku DDR przy przejeździe rowerowym).

Oprócz tego remont istniejącej infrastruktury rowerowej. Obecna jest w wielu miejscach wyjątkowo nierówna. Budowa tramwaju nie spowoduje przebudowy obu dróg dla rowerów na całej długości inwestycji. Jednak w wielu miejscach tramwaj ingeruje w układ ulicy i stare drogi rowerowe doczekają się remontu.

Zmiany także dla kierowców

Zmiana kładek na przejścia i przejazdy to na pewno więcej świateł, a co jeszcze? Na Sobieskiego i Belwederskiej (na odcinku od ul. Spacerowej do ul. L. van Beethovena) pojawić ma się także rozwiązanie znane dziś z trasy W-Z. Trzeci pas, obecnie przeznaczony dla autobusów zostanie zastąpiony wspólnym pasem tramwajowo-autobusowym. Pozostaną dwa pasy ruchu. Wzdłuż torów powstaną także drogi dla rowerów i nowe chodniki. Znikną też kładki zastąpione przejściami naziemnymi. Nie wiadomo jednak czy wspólny pas pojedzie też dalej, do Wilanowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto