Trasa nosi roboczą nazwę - odcinek C. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej. Nowe tory pobiegną od pętli tramwajowej ulicą Banacha, Rostafińskich i św. Andrzeja Boboli, gdzie połączą się z istniejącymi przy Rakowieckiej. Niezbędna będzie także przebudowa pasa drogowego w ciągu ulicy Rostafińskich w celu budowy torowiska.
Zakładamy przebudowę istniejących torów na ul. Banacha, przebudowę pętli tramwajowej, a także przebudowę torów na Rakowieckiej wraz z modernizacją pętli Kielecka. Łącznie trzeba będzie zbudować około 1,5 km nowych torów i przebudować ponad 2 km istniejących. Przewidziano jedną nową parę przystanków – przy skrzyżowaniu Banacha i Żwirki i Wigury - informowały Tramwaje Warszawskie.
Cztery oferty w przetargu
Swoich sił próbują cztery podmioty. Databout z ofertą opiewającą na 4,034 mln zł brutto, Schuessler-Plan Inżynierzy – 5,187 mln zł, ILF Consulting Engineers Polska – 7,257 mln zł, konsorcjum MPRB, MP Infra i MP – 8,856 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 4,059 mln zł. Zmieściła się w nim tylko jedna oferta. O tym kto zrealizuje dokumentacje projektową zdecyduje przede wszystkim cena. To 90% kryterium, do tego znaczenie będzie mieć doświadczenie personelu (10%). Przygotowywane inwestycje mają szanse na finansowanie z nowych środków UE na lata 2021–2027. Więcej o szykowanych przez Tramwaje Warszawskie inwestycjach znajdziecie poniżej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?