Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje pojadą inaczej?!

Redakcja
Tomasz Rusek
Wiadomość z ostatniej chwili: urzędnicy zmieniają tramwajowe plany. Nie będzie linii wzdłuż ul. Dekerta, za to będzie być może torowisko na ul. Szarych Szeregów lub linia do... pośredniaka.

To informacje, które zdobyliśmy przed długim weekendem. Magistrat oficjalnie je nam potwierdził. - Tak, zmieniamy plany, chodzi o to, by przełożyć wielkie wyobrażenia o rozwoju tramwajów na rzeczywistość - powiedział nam wiceprezydent Stefan Sejwa.Do tej pory oficjalnie miasto informowało, że rozwój tras tramwajowych na Górczynie dotyczy dwóch kierunków: szpitala (poprzez ul. Czartoryskiego i Dekerta) oraz nowego osiedla przy Fieldorfa - Nila (powstanie tu kilkanaście bloków, do pierwszych wprowadzają się ludzie). I takie zapisy zawarte zostały w planie transportowym, który rada przyjęła pod koniec roku po wielkich społecznych konsultacjach.Ale - jak udało się nam ustalić - ambitne plany upadły podczas niedawnej wizji lokalnej. Urzędnicy z kilku wydziałów oraz szef MZK Roman Maksymiak z szefem wydziału transportu Tadeuszem Tomasikiem objechali wszystkie planowane pod inwestycje miejsca i... zarekomendowali miastu zmiany. Jak więc wygląda najnowszy pomysł na rozwój linii?* Przed sam szpital przy ul. Dekerta tramwaj nie zajedzie, na pewno też nie będzie jechał po ul. Dekerta (przewidzieliśmy to w „GL" na początku roku, gdy w dokumentacji przebudowy tej drugiej jezdni nie znaleźliśmy ani słowa o miejscu po torowisko). - Torowisko od ronda Górczyńskiego poszłoby w górę ul. Czartoryskiego, potem skręciło w uliczkę pomiędzy Castoramą, a parkiem 750-lecia i tak aż do ogrodzenia terenu szpitala. Potem biegłoby wzdłuż płotu. Pętla byłaby gdzieś przy ulicy Dekerta, gdzie jest dziś wejście do parku od strony szpitala - opisuje wiceprezydent Stefan Sejwa.* Na Górczyn tramwaj jechałby początkowo jak w planie transportowym: ul. Piłsudskiego i Górczyńską. Potem skręcałby w ulicę Okulickiego i jej nowym odcinkiem dojeżdżał do skrzyżowania z ul. Szarych Szeregów. I tu zaczynają się dwa nowe warianty. Pierwszy: tramwaj skręca w prawo w Szarych Szeregów i dojeżdża prosto do istniejącej pętli przy Silwanie. Drugi: torowisko idzie ul. Okulickiego przy działkach, przy nowych blokach na Fieldorfa Nila, a następnie... polami za ul. Pileckiego tramwaj dojeżdża do pośredniaka i ulicą Walczaka wraca do istniejącej pętli na Silwanie.* Wiadomo już też na pewno, że dworzec PKP i PKS nie będzie obsługiwany z istniejącej, ale nieużywanej pętli tramwajowej. Tu też rozważane są dwie propozycje.Pierwsza: tramwaj, jadąc od Wieprzyc, wjeżdża pomiędzy dworce ulicą Jancarza i jedzie wzdłuż niej, wracają na ul. Sikorskiego ulicą Dworcową. Druga: tramwaj wjeżdża od Wieprzyc w ul. Jancarza, ale jedzie jakby za peronami PKS-u, na tyłach ZUS-u i wraca na Sikorskiego ulicą Dworcową, wpadając na nią na wysokości przychodni kolejowej.Takie propozycje miasto przedstawi w Warszawie, gdzie na początku czerwca urzędnicy z Gorzowa mają spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju właśnie w sprawie rozwoju transportu (nasz projekt jest warty 406 mln zł, z czego ponad 300 mln zł miałaby stanowić dotacja).Jak oceniacie najnowsze pomysły miasta?

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto