Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje Warszawskie poszerzą przystanki na ulicy Wolskiej. Burmistrz Woli: decyzja zapadła bez konsultacji z dzielnicą i jej mieszkańcami

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Tramwaje Warszawskie poszerzą przystanki na ulicy Wolskiej. Burmistrz Woli krytykuje
Tramwaje Warszawskie poszerzą przystanki na ulicy Wolskiej. Burmistrz Woli krytykuje Adrian Grycuk / Wikipedia
Tramwaje Warszawskie poinformowały o planowanej przebudowie przystanków na ulicy Wolskiej. Prace drogowe ruszą we wtorek 26 października i potrwają maksymalnie pięć tygodni. Ich efektem ma być zwiększenie wygody i bezpieczeństwa pasażerów. Wcześniej do zmian odniósł się burmistrz Woli, który podkreślił, że mieszkańcy i ich przedstawiciele w Radzie Dzielnicy zostali wykluczeni z procesu decyzyjnego.

We wtorek 26 października rozpocznie się przebudowa przystanków tramwajowych przy ulicy Wolskiej. Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie w oficjalnym komunikacie, prace potrwają maksymalnie pięć tygodni, a ich finalny efekt będzie skutkował zwiększeniem wygody i bezpieczeństwa pasażerów.

Prace na Wolskiej przy Płockiej rozpoczynamy od wyznaczenia i zabezpieczenia na ulicy miejsca przebudowy. Po otwarciu stacji metra Płocka w kwietniu 2020 roku, to skrzyżowanie stało się głównym węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Bemowa. Jak wynika z danych zbieranych przez Zarząd Transportu Miejskiego, liczba pasażerów korzystających ze stacji wzrosła w ciągu ostatniego roku o 40 procent. Większość z nich korzysta z wejść obok przystanków tramwajowych - informują Tramwaje Warszawskie w komunikacie.

Bezpieczniej i wygodniej

Poszerzymy obydwie platformy przystankowe, przy których zatrzymują się tramwaje. Jedną do 4,5 metra, a drugą do 6,5 metra. Zapewni to pasażerom większą wygodę, nie będą musieli się tłoczyć i przeciskać na wąskim przystanku. Podwyższy to także poziom bezpieczeństwa. Pojawią się też inne rozwiązania podwyższające bezpieczeństwo - jednym z nich będzie budowa azylu dla pieszych na przejściu przez ul. Wolską na zachodniej części skrzyżowania - informuje rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.

Maciej Dutkiewicz podkreśla, że liczba pasów drogowych na ulicy nie ulegnie zmianie. Pozostaną po dwa pasy do jazdy prosto - do centrum i z centrum. Kierowcy będą mogli skręcać w ul. Płocką i w ul. Skierniewicką.

Pozostanie oddzielny pas do skrętu w Skierniewicką, a dla skrętu w Płocką zbudujemy zawrotkę na wysokości ul. Sokołowskiej. Rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy jadący na wprost do centrum będą mieli dłużej włączone zielone światło o 20 sekund w każdym cyklu zmian świateł, co wpłynie na poprawę warunków przejazdu autem. Piesi będą miel na przejście ten sam czas, co dziś - tłumaczy rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Burmistrz Woli: decyzja zapadła bez konsultacji z dzielnicą

Wcześniej do planowanych zmian odniósł się m.in. burmistrz dzielnicy Wola Krzysztof Strzałkowski. Obawiał się on, że w związku z przebudową przystanków, zostanie zlikwidowany lewoskręt w ulicę Płocką.

Z planów stołecznych tramwajów wynika, że rozbudowa przystanków przy stacji metra Płocka poskutkuje likwidacją lewoskrętu z Wolskiej w Płocką. Decyzja zapadła bez konsultacji z dzielnicą i jej mieszkańcami. Szkoda, bo byłaby to znakomita szansa na dyskusję o przyszłości tej ulicy - mówił burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski, cytowany przez PAP.

Należałoby się zastanowić, jaką funkcję w przyszłości ma pełnić ta ulica. Czy ma pełnić rolę "przelotówki" przez miasto bez możliwości zawracania i skrętu w lewo, czy raczej ma ona służyć lokalnemu ruchowi. Już teraz ukształtowanie Wolskiej zachęca kierowców do szybszej jazdy, co przekłada się na zmniejszenie bezpieczeństwa i hałas w tym rejonie - dodał burmistrz Woli cytowany przez PAP.

W odpowiedzi Tramwaje Warszawskie przypomniały, że inwestycja realizowana jest na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przy uzgodnieniu zarządcy Zarządu Dróg Miejskich, które zarządzają tą drogą oraz policji. - Nie jest to droga zarządzana przez dzielnicę - przekazał rzecznik TW.

Tramwaje Warszawskie: lewoskręt będzie, ale w innym miejscu

Maciej Dutkiewicz w rozmowie z naszym portalem wyjaśnił, że wspomniany lewoskręt nie ulegnie likwidacji, a zostanie jedynie przesunięty o 360 metrów dalej.

Lewoskręt zostanie przesunięty o 360 metrów, będzie zabezpieczony światłami. Będzie to zawrotka przez ulicę Sokołowską. Dzięki temu, kierowcy którzy jadą na wprost, z Woli do centrum miasta, dostają 20 sekund więcej w każdym cyklu świateł. Możemy więc stwierdzić, że przepustowość, która uważana jest tu za problem, zwiększy się - mówi w rozmowie z naszym portalem rzecznik Tramwajów Warszawskich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto