Ciszej i przyjaźniej na ulicach
Dzięki smarownicom unikniemy "pisków" na warszawskich ulicach oraz zmniejszymy zużycie torowisk. Tramwaje Warszawskie rozpisały już przetarg na montaż zautomatyzowanych smarownic torowych. Wkrótce znajdziemy je w siedmiu lokalizacjach.
Tramwaje Warszawskie potrzebują smarownic torowych z ich układem zasilania, systemem monitorowania stanu technicznego on-line, systemem monitoringu hałasu audio i video, czujnikami opadów, czujnikami wykrywania przejeżdżających tramwajów, elementami doprowadzającymi smar na szyny.
Smarownica znajdzie się m.in. na pętli Czynszowa wzdłuż ul. Stalowej, ul. Środkowej, ul. Wileńskiej i ul. Czynszowej. Znajdziemy ją na pętli Marymont Potok przy ul. Mickiewicza. Wśród innych lokalizacji znalazły się też tory szlakowe na placu Unii Lubelskiej, skrzyżowanie ul. Rakowieckiej i al. Niepodległości, a także ta na wysokości budynku Nagodziców 12 (rejon ulic Nagodziców, Trakt Nadwiślański i al. Pułkownika Kuklińskiego, odcinek trasy na Tarchomin). Jest węzeł rozjazdowy na skrzyżowaniu ul. Targowej i 11 Listopada, a także rozjazdy do zawracania przy ul. Woronicza (między ul. Wielicką, a przystankiem tramwajowym Metro Wierzbno 04).
Prace projektowe potrwają trzy, a montaż urządzeń - sześć miesięcy. Przez następnych siedem lat wykonawca będzie utrzymywać smarownice. Koszt umowy to ok 3,92 mln zł netto.
POLECAMY TEŻ:
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?