Tramwaje wracają na swoje trasy po budowie metra na Woli. Łatwiejszy dojazd do zagłębia biurowego na rondzie Daszyńskiego

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
naszemiasto.pl/archiwum
Od 30 listopada tramwaje ponownie pojadą torowiskami wzdłuż ulic Prostej, Kasprzaka i Skierniewickiej. Tramwaje nie kursowały tymi trasami przez ponad 2 lata. Objazdy trzeba było wyznaczyć w związku z budową drugiej linii metra. Prace na Woli jeszcze nie zostały zakończone, ale torowiska nie stanowią już części placu budowy. Dalsza część tekstu poniżej.

Tramwaje wracają na swoje trasy po budowie metra na Woli

Na swoje stare trasy wracają przede wszystkim linie 10 oraz 28. Przywrócona zostaje także tymczasowo zawieszona linia 11. Przed rozpoczęciem budowy metra tramwaje z numerami 10 i 28 wyjeżdżały z pętli na ul. Górczewskiej. Na razie jednak tam nie wrócą, ponieważ pętla co najmniej do 2023 roku będzie dla pojazdów szynowych zamknięta z powodu budowy dalszych stacji metra na Bemowie.

Od 30 listopada 10 będzie swoją trasę rozpoczynać przy stacji Metro Młociny, ale wróci na Skiernicką, Kasprzaka oraz Prostą. Jej końcowy przystanek pozostanie na Wyścigach. Z kolei linia 28, która wyrusza z Dworca Wschodniego, od soboty będzie kończyć trasę na Piaskach.

Przywrócona linia 11 będzie wyruszać z ronda Daszyńskiego, dalej pojedzie w stronę Bemowa i swój bieg zakończy na Piaskach. Zmiany ułatwią wielu osobom podróż do zagłębia biurowego na Woli. Przy rondzie Daszyńskiego w ostatnich latach zbudowano kilka drapaczy chmur, a następne wieżowce są już w budowie. Niektóre w zaawansowanej fazie.

Metro na Woli prawie gotowe. Tak wygląda stacja Księcia Janu...

W czasie budowy metra na Woli, osoby podróżujące wcześniej tramwajami musiały przesiąść się do autobusów. Niektóre linie były przepełnione, na co mocno narzekali mieszkańcy. Teraz ruch powinien rozłożyć się pomiędzy tramwaje i autobusy.

Prace budowlane na Woli potrwają jeszcze kilka tygodni. Budowa stacji Młynów, Płocka i Księcia Janusza musi zakończyć się do końca listopada, jednak odtwarzanie rozkopanych dróg i chodników potrwa trochę dłużej. Nowymi stacjami metra na Woli mieszkańcy będą mogli jeździć na początku kwietnia.

Będą zmiany zasad w noszeniu maseczek?

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Teraz Pragi dostać się do Bemowa to minimum 1 godz. Trzeba będzie dojechać na Piaski potem poczekać z 15 minut i dalej w do pracy lub domu super Dzięki za takie połączenie.

G
Gość
28 listopada, 15:12, Gość:

Wciąż zastanawiam się jak 11 będzie zawracać na rondzie Daszyńskiego, przecież tam nie ma pętli. Dlaczego linia nie została przedłużona do pl. Narutowicza tak aby chociaż jedna linia łączyła bezpośrednio Jelonki z Ochotą

28 listopada, 19:41, Michał:

Już wcześniej zawracała, a raczej zmieniała kierunek jazdy, podobnie jak to robią pociągi. Linia jest obsługiwana przez specjalne tramwaje dwukierunkowe, czyli mające dwie kabiny maszynisty, na początku i na końcu tramwaju ☺️

Jelonki i Bemowo. Też jestem tym faktem oburzona. Tak samo jak zabrali linię E-2,która łączyła Bemowo z Wilanowem.

M
Michał
28 listopada, 15:12, Gość:

Wciąż zastanawiam się jak 11 będzie zawracać na rondzie Daszyńskiego, przecież tam nie ma pętli. Dlaczego linia nie została przedłużona do pl. Narutowicza tak aby chociaż jedna linia łączyła bezpośrednio Jelonki z Ochotą

Już wcześniej zawracała, a raczej zmieniała kierunek jazdy, podobnie jak to robią pociągi. Linia jest obsługiwana przez specjalne tramwaje dwukierunkowe, czyli mające dwie kabiny maszynisty, na początku i na końcu tramwaju ☺️

G
Gość

Nie wiem dlaczego automatycznie skrócono trasę nr 28 - teraz nawet się nie da sensownie przesiąść z 11 w 28, bo na piaskach jest pętla i trzeba chodzić. Jedni mają lepiej, a drudzy muszą ganiać między przystankami na pętli Piaski

G
Gość

Wciąż zastanawiam się jak 11 będzie zawracać na rondzie Daszyńskiego, przecież tam nie ma pętli. Dlaczego linia nie została przedłużona do pl. Narutowicza tak aby chociaż jedna linia łączyła bezpośrednio Jelonki z Ochotą

a
andrzejek

Nie mieszkam w Warszawie, ale interesuję się komunikacją. Wiem, że 10-tka jeździła Skierniewicką. O Skiernickiej nie słyszałem. :-)

Dodaj ogłoszenie