Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje wrócą na Kasprzaka. Konkurs na projekt nowego torowiska rozpoczęty

red.
Tramwaje wrócą na Kasprzaka. Konkurs na projekt nowego torowiska rozpoczęty
Tramwaje wrócą na Kasprzaka. Konkurs na projekt nowego torowiska rozpoczęty Fot. ZTM / mat. pras.
Spółka Tramwaje Warszawskie poszukuje wykonawcy dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej na ulicach: M. Kasprzaka i Wolskiej. To około 3,5 km torów. Modernizacja ma zakończyć się w 2020 r. Szczegóły w artykule poniżej.

Tramwajarze zlecą zaprojektowanie budowy i przebudowy ok. 3,5 km, dwutorowej trasy tramwajowej, z czego 2,3 kilometra będzie zupełnie nowym odcinkiem wzdłuż ul. M. Kasprzaka (od ul. Skierniewickiej do istniejących torów na ul. Wolskiej). W dokumentacji projektowej ma się również znaleźć plan przebudowy trasy w ciągu ulicy M. Kasprzaka na odcinku od Karolkowej do Skierniewickiej oraz wzdłuż ul. Wolskiej (fragment od ul. Elekcyjnej do M. Kasprzaka). W wyniku modernizacji powstaną 4 nowe przystanki.

Przypomnijmy, że od lipca 2017 roku zamknięta dla ruchu tramwajowego będzie ul. Skierniewicka oraz Kasprzaka i Prosta od ronda Daszyńskiego w stronę Woli. Utrudnienia spowodowane są budową drugiej linii metra.

Nowa trasa ułatwi komunikację mieszkańcom Jelonek, a także stale powiększających się osiedli na Odolanach. Tramwaje obsłużą całość ul. M. Kasprzaka, przejeżdżając bezkolizyjnie przez skrzyżowanie z ul. Wolską i Redutową. Tory mają znaleźć się w zagłębieniu terenu po północnej stronie jezdni ul. M. Kasprzaka, a na pozostałych skrzyżowaniach priorytet w sygnalizacji świetlnej uzyskają tramwaje. Większość remontowanego odcinka tramwajarze planują jako zielone, trawiaste torowisko.

Poza wykonaniem projektu, firma wyłoniona w przetargu będzie również musiała uzyskać decyzje administracyjne niezbędne do rozpoczęcia i realizacji robót budowlanych. Oferty można nasyłać do Tramwajów Warszawskich do 9 sierpnia 2018 r. Przyjętymi kryterium oceny są zaproponowane koszty (70 proc.), doświadczenie zatrudnionych osób (20 proc.) oraz technologia wykonania projektu (10 proc.).

Wybrana firma będzie miała 12 miesięcy na wykonanie projektu. Z kolei budowa nowego torowiska i remont dotychczasowej infrastruktury ma rozpocząć się w 2019, a zakończyć w 2020 r.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto