Tramwajowa rewolucja w Warszawie. Te inwestycje odmienią kilka dzielnic

red
Tramwajowa rewolucja w Warszawie. Te inwestycje odmienią kilka dzielnic
Tramwajowa rewolucja w Warszawie. Te inwestycje odmienią kilka dzielnic Naszemiasto.pl
W najbliższych latach Warszawę czeka kilka dużych inwestycji. Linie tramwajowe połączą m.in. Gocław z Saską Kępą oraz Wolę z Wilanowem. Na efekt tych inwestycji czeka wiele osób.

Budowa linii tramwajowej na Nowodwory stała się jedną z najważniejszych inwestycji w ostatnich latach, a coraz bliżej jest moment rozpoczęcia budowy trasy tramwajowej, która połączy Wolę z Wilanowem. Dzięki otwarciu nowego odcinka linia tramwajowa 2 dojeżdża już do pętli Nowodwory, a mieszkańcy tego rejonu Warszawy szybko i sprawnie mogą się dostać do stacji metra Młociny.

To nie jest jedyna inwestycja tramwajowa na Białołęce. Tramwaje Warszawskie przygotowują kolejną inwestycję. Trasa ma mieć swój początek przy skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej z Matki Teresy z Kalkuty. Dalej ma prowadzić wzdłuż św. Wincentego i Głębockiej, a następnie korytarzem zarezerwowanym na Trasę Olszynki Grochowskiej. Cała trasa to ok. 6 km torów, a jej budowa ma zostać zakończona do 2022 r.

Zobacz też: Żółte przyciski znikną z warszawskich ulic. Zastąpią je czujniki ruchu

Planowanych jest kilka ciekawych rozwiązań komunikacyjnych, m.in. w projekcie przewidywane jest poprowadzenie tramwaju nad Trasą Toruńską. Przy Rondzie Małej Brzozy ma powstać jednocześnie parking Park&Ride na około 430 pojazdów oraz pętla autobusowa z trzema peronami. Tramwaj ma znacznie uprościć dojazd do II linii metra.

Kolejną wielką inwestycją, która zmieni krajobraz Warszawy, ma być budowa linii tramwajowej, która według planów ma połączyć Saską Kępę i Gocław ze Śródmieściem. Obecnie mieszkańcy Gocławia czy Saskiej Kępy podróżują głównie autobusami 111 czy 507, których trasa wiedzie przez zatłoczone Rondo Waszyngtona.

Pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – przejście trasą tramwajową w poziomie terenu nad Trasą Łazienkowską (zgłębienie Trasy Łazienkowskiej na poziom -1) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona.

Taki przebieg trasy poparli mieszkańcy, podczas prowadzonych konsultacji społecznych, ale ostateczna decyzja o przebiegu trasy tramwajowej należy do prezydent Warszawy.

Trasa tramwajowa Wola – Wilanów jest zapowiadana jako największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość jej sześciu odcinków ma wynieść blisko 20 kilometrów. Dzięki temu połączone zostaną ze sobą cztery dzielnice: Wola, Ochota, Mokotów i Wilanów.

Zobacz też: Uber dowiezie cię na rozmowę kwalifikacyjną. Na koszt przyszłego pracodawcy

Dzięki uruchomieniu tramwaju z Woli na Wilanów, podobnie jak przy inwestycjach na Gocławiu i Nowodworach znacznie ma się skrócić czas podróży komunikacją miejską. Szacunkowy, przewidywany czas przejazdu z Wilanowa Zachodniego do stacji metra Centrum ma wynieść ok. 25 minut, do stacji metra Pole Mokotowskie – ok. 18 minut, zaś do Dworca Zachodniego – ok. 30 minut. Taki czas podróży powinien spowodować, że nie będzie się opłacało pokonywać tej trasy samochodem, a dzięki temu zmniejszy się natężenie ruchu, emisja spalin i poziom hałasu.

Przeprowadzenie trasy pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia wraz z PKP PLK (przebudowa dworca i układu torów kolejowych), umożliwi utworzenie w tym miejscu nowoczesnego multimedialnego węzła przesiadkowego. Dzięki powiązaniu trasy tramwaju z Dworcem Zachodnim (i pośrednio z Dworcem Centralnym oraz Dworcem Śródmieście) może nastąpić wzrost liczby przewozów kolejowych o blisko 550 podróży/godzinę, a dzięki powiązaniu trasy z I i II linią metra (trasa będzie przebiegała w okolicy stacji Metro Pole Mokotowskie) – wzrost liczby przejazdów metrem o blisko 1700 podróży/godzinę. Budowa trasy ma się odbywać w latach 2019-21, jedynie torowiska na ul. Ordona na Woli i na ul. Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później.


Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Magda
I tak wyglada sponsorowany artykul.Brawo!
q
qwerty
no ludzie, tramwaj z metra młociny na nowodwory to raptem ok. 7 km trasy. a tą trasę budowano na raty, dokładnie 2 odcinki (łącznie cała inwestycja trwała chyba coś ok 4 lat !!!).
p
popis.de
goworka zamknęli po kraksie ochrony cyrankiwicza, jeszcze żyją ci co pamiętają, a czy stoi poznański pieniek i topór gotowy, bo byłby przydatny
p
popis.de
od meczetu do synagogi i odwrotnie
T
Tolek
Kto czeka na trasę do Wilanowa.. Chyba tylko turyści.. A mieszkańcy miasteczka Wilanów bliżej mają do stacji metra Wilanowska. Tylko nikt nie wpadł na to by tramwaj poprowadzić tą krótką trasą.. Tramwaj mógłby ożywić Powsin gdyby trasę w tamtą stronę odgiąć.. Trasa przez pole Mokotowskie jest moim zdaniem chybiona. Zresztą tramwaj jeździł już Spacerową i został zlikwidowany..
Dodaj ogłoszenie